Wiceprezes Alior Banku: bardzo dobra sprzedaż kredytów w II kw.
„Widzimy wzrost sprzedaży kredytów hipotecznych. W maju i czerwcu udało się przekroczyć 300 mln zł miesięcznej sprzedaży tych kredytów, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni. Sprzedaż w II kwartale będzie wyższa niż w I kwartale” – powiedział wiceprezes banku odpowiedzialny za obszar klienta indywidualnego i klienta biznesowego Dariusz Szwed.
„Sprzedaż w pozostałych segmentach kredytów również jest na poziomach zadowalających – obserwowaliśmy w II kwartale bardzo dobre poziomy sprzedaży produktów kredytowych zarówno w części detalicznej, jak i biznesowej” – dodał.
W I kwartale sprzedaż kredytów mieszkaniowych wyniosła 746 mln zł, co oznaczało wzrost o 58 proc. rdr.
Bank nie planuje poluzowania polityki kredytowej
Wiceprezes poinformował, że bank nie planuje poluzowania polityki kredytowej, a jakość nowej sprzedaży kredytów pozostaje dobra.
„Przywiązujemy dużą wagę do zarządzania kosztami ryzyka. Jeśli chodzi o jakość portfela kredytowego to sytuacja cały czas zmienia się na lepsze. Nie planujemy poluzowania polityki kredytowej – trzymamy ryzyko kredytowe pod kontrolą” – powiedział Szwed.
„Uszczelniliśmy procedury, procesy kredytowe, przejrzeliśmy także portfel kredytowy i z jego części świadomie zrezygnowaliśmy. Widać efekty działań banku, a jakość nowej sprzedaży pozostaje pod mocną kontrolą” – dodał.
Wskaźnik kosztów ryzyka spadł w I kw.
W I kwartale wskaźnik kosztów ryzyka spadł do 1,59 proc. z 1,93 proc. rok wcześniej. Bank planował wcześniej, że całoroczne koszty ryzyka spadną do poziomu 2,2 proc.
„Jesteśmy optymistami, jeśli chodzi o poziom kosztów ryzyka w całym 2021 roku. Oceniamy, że w tym roku powinien on być na poziomie lepszym niż zakładany wcześniej poziom 2,2 proc.” – powiedział Szwed.
Alior Bank modernizuje i redukuje swoje placówki
We wtorek Alior Bank otworzył dwie placówki w nowym formacie i obecnie takich placówek ma 35. Cała sieć placówek własnych banku składa się obecnie z prawie 200 oddziałów.
Czytaj także: Alior Bank otwiera nowoczesny, digitalowy oddział w Warszawie >>>
„Zmieniamy placówki banku, tak aby były bardziej komfortowe dla klientów i pracowników banku. Chcemy, by nasze oddziały były łącznikiem pomiędzy światem online i offline i budowały relację z klientami” – powiedział Szwed.
„Sukcesywnie modernizujemy swoje oddziały. Nasz plan zakłada, że do końca 2022 roku w nowym formacie zostanie otwartych 110 takich placówek. W ciągu następnych dwóch lat chcemy zakończyć proces odnowienia całej sieci placówek własnych banku” – dodał.
W przedstawionej pod koniec lutego ubiegłego roku strategii do 2022 roku Alior Bank założył redukcję liczby placówek o 25 proc.
Pod koniec marca 2021 roku bank miał łącznie 710 oddziałów, w tym 459 placówek partnerskich.
„Rozpoczęliśmy rozmowy z naszymi partnerami prowadzącymi placówki partnerskie, bowiem chcemy, by także ta sieć uległa modyfikacji. Placówki te są mniejsze, więc proces zmian nie powinien być tak rozciągnięty w czasie i prace remontowe powinny przebiegać bardzo sprawnie” – powiedział Szwed.
„Koszty procesu modernizacji są rozkładane sukcesywnie, trzymamy się wyznaczonego budżetu. Koszty te nie wpłyną na wzrost poziomu kosztów banku, w którymś z kwartałów” – dodał.
Poinformował, że w 95 proc. oddziałów własnych pozostanie obsługa kasowa.