Westwing zwiększa przychody do 183 milionów euro i otrzymuje kolejną transzę finansowania
Westwing, międzynarodowy lider e-commerce w branży wyposażenia wnętrz, w 2014 roku zwiększył przychody o 66% do 183 milionów euro i otrzymał kolejne 30 milionów euro finansowania.
Westwing, w swoim trzecim pełnym roku działalności, zwiększył w 2014 r. przychody do poziomu 183 milionów euro. To oznacza wzrost o 66% w stosunku do 110 milionów euro uzyskanych w 2013 r. Wskaźnik EBITDA odnotował znaczącą poprawę w stosunku do ubiegłego roku. Około 40% przychodów firmy generują urządzenia mobilne, jak smartfony czy tablety. Wszystkie 15 krajów, w których działa Westwing, przyczyniły się do zwiększenia przychodów i poprawy rentowności spółki, a efekt skali i zwiększona efektywność istotnie wpłynęły na rozwój działalności firmy. W 2014 r. Westwing rozszerzył działalność na pięć nowych krajów: Belgię, Kazachstan, Słowację, Czechy i Węgry.
– Tak istotny wzrost przychodów zawdzięczamy wzmocnieniu naszej pozycji rynkowej, wyjątkowej lojalności naszych klientów oraz nowym użytkownikom, których udało nam się pozyskać. Zawsze staramy się wybierać najpiękniejsze produkty oraz prezentować je na stronie w jak najbardziej inspirujący sposób. Dążymy do tego, by być najlepiej rozpoznawalną marką na rynku e-commerce w branży wyposażenia wnętrz – mówi Stefan Smalla, założyciel i dyrektor generalny Westwing.
W kolejnej rundzie finansowania, która miała miejsce pod koniec marca 2015 r., Westwing pozyskał dodatkowe 30 milionów euro od grupy dotychczasowych i nowych inwestorów pod przewodnictwem Investment AB Kinnevik.
– Ostatnia runda finansowania odzwierciedla niezmienne zaufanie naszych inwestorów do kierunku rozwoju firmy oraz do naszej strategii bycia liderem e-commerce na rynku home & living – dodaje Stefan Smalla.
Westwing poszerzył bazę aktywnych użytkowników o 76% z 447 tys. do 788 tys. Ponad 85% klientów stanowią kobiety. W 2014 r. firma zrealizowała 2,2 milionów zamówień, co stanowi wzrost o 85% w stosunku do 1,2 miliona zamówień w roku ubiegłym. Większość transakcji (70%) dokonują osoby, które wcześniej korzystały już z Westwing, co stanowi dowód na wysoką lojalność klientów. Udoskonalenie strony internetowej, orientacja na staranny dobór produktów, szczegółowe opisy przedmiotów opatrzone pięknymi zdjęciami, nowe marki i produkty, reklama telewizyjna w Niemczech i we Włoszech – wszystko to zaowocowało pozyskaniem nowych użytkowników i umocnieniem lojalności dotychczasowych klientów.
Niemal 3,9 miliona unikalnych użytkowników logowało się miesięcznie w 2014 r. na stronach Westwing. Osoby te każdego miesiąca spędzały na stronie ponad 20 minut, logując się średnio częściej niż cztery razy. Coraz większa grupa klientów klubu zakupowego Westwing korzysta z aplikacji Westwing’s iPhone lub AndroidApp. Aplikacje te do końca 2014 r. zostały pobrane 1,7 mln razy.
W 2015 r. Westwing zamierza koncentrować się na dalszym doskonaleniu infrastruktury i technologii, rozwijaniu współpracy z dostawcami oraz na zwiększaniu rozpoznawalności marki, m.in. poprzez kontynuowanie kampanii reklamowych w telewizji czy rozbudowę własnych studiów fotograficznych. W centrum uwagi znajdzie się też WestwingNow, nowy sklep internetowy, który rozpoczął działalność w Niemczech w lutym 2015 r. Klienci WestwingNow – również ci nie będący zarejestrowanymi użytkownikami Westwing – mają dostęp do stałej oferty mebli i akcesoriów do wyposażenia wnętrz.
Źródło: Westwing Home & Living