Warta chce być liderem w bancassurance
Spółki Warty zebrały łącznie w 2014 roku 4,9 mld zł składki.
„Konsekwentnie inwestujemy w rozwój naszej oferty i poprawę procesów obsługi klientów. Chcemy być liderem w tych kategoriach i zapewniać serwis dopasowany do oczekiwań szerokich grup klientów” – mówi Jarosław Parkot, prezes Warty i Warty Życie.
Wyjaśnia, że Warta w ubiegłym roku rozbudowała zindywidualizowany model określania cen. Na przykład obecnie przy ustaleniu wysokości składki za ubezpieczenie samochodu brane jest pod uwagę około 30 parametrów. Skuteczność rozwiązań potwierdzają wyniki sprzedaży w segmencie indywidualnych ubezpieczeń majątkowych.
W 2014 r. klienci likwidujący szkody rzeczowe z OC i AC byli dwukrotnie częściej niż rok wcześniej obsługiwani w ramach tzw. szybkich ścieżek. Obecnie już co piąta tego typu sprawa jest prowadzona w trybie uproszczonym. „Cały czas pracujemy nad nowymi rozwiązaniami skracającymi oczekiwanie na wypłatę odszkodowań” – dodaje Jarosław Parkot. Jak tłumaczy, Warta chce wykorzystać wieloletnie doświadczenia do zbudowania pozycji lidera w bancassurance. Obecnie współpracuje z 14 bankami, których łączny udział w rynku sięga 45 proc.
Warta jest jedną z największych i najstarszych firm ubezpieczeniowych w Polsce. Domeną działalności firmy są ubezpieczenia majątkowe i osobowe dla klientów indywidualnych i korporacyjnych.
Źródło:PIU