W zgodzie z tradycją, z wykorzystaniem nowych technologii – Zamek Książ korzysta z Microsoft Lync

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

dlonie.laptop.01.400x266Historia Zamku Książ liczy ponad 700 lat, a jednym z jego symboli niezmiennie pozostaje księżna Maria Teresa Oliwia Hochberg von Pless, znana również jako księżna Daisy. Ta angielska arystokratka zapisała się na kartach obiektu jako odważna reformatorka, pod panowaniem której zamek stał się miejscem spotkań europejskich władców i najwyższej arystokracji. Choć od jej rządów minęło ponad 70 lat, spółka zarządzająca dziś obiektem z podobnymi sukcesami dba o dobre imię zamku.

W zgodzie z tradycją, podążając przy tym za duchem czasu, obiekt otwiera się nowe rozwiązania technologiczne. W centrum konferencyjnym tego jednego z największych w Europie kompleksów zamkowo-pałacowych firma Netia zbudowała środowisko komunikacji zunifikowanej oparte na technologiach Microsoft.

Zamek Książ to perła wśród zabytków Dolnego Śląska, przyciągająca rocznie kilkaset tysięcy osób. W 2013 r. zakończył się remont generalny trzeciej kondygnacji obiektu, na której zlokalizowane zostało nowe centrum konferencyjne zamku, mogące pomieścić do 400 gości. Centrum zostało wyposażone w najnowsze rozwiązania technologiczne, jednak infrastruktura sieciowa oraz oprogramowanie komunikacyjne pozostawiały wiele do życzenia. Zarząd obiektu zdecydował, że stary, analogowy system komunikacyjny i słabe łącze internetowe zostaną zastąpione nowoczesnymi i kompleksowymi rozwiązaniami.

Postanowiliśmy, że nie będziemy inwestować we własne serwery i całą infrastrukturę. Chcieliśmy mieć możliwość korzystania z usług, bez potrzeby samodzielnego zarządzania ich dostępnością, zabezpieczeniami, niskopoziomową konfiguracją itd. Interesowała nas możliwość dodawania nowych użytkowników i nadawania im uprawnień” – mówi Krzysztof Urbański, Prezes Zarządu Zamku Książ w Wałbrzychu Sp. z o.o.

Zwycięzcą ogłoszonego przetargu została firma Netia SA, która zapewniła szybkie łącze internetowe oraz usługi komunikacji zunifikowanej, pozwalające na efektywną transmisję głosu, obrazu i danych – zarówno na potrzeby gości, jak i pracowników Zamku. W ramach wdrożenia zainstalowano 20 telefonów IP i skomunikowano je z działającymi na platformie operatorskiej systemami Microsoft.

W obszarze oprogramowania wdrożenie objęło usługi komunikacyjne Lync 2013, integrujące się z komunikatorami Lync działającymi na komputerach oraz smartfonach z systemem Windows Phone. Oprócz tego pracownicy zamku otrzymali skrzynki pocztowe w środowisku Microsoft® Exchange Server 2013, a cała organizacja zyskała możliwość budowania portalu intranetowego opartego na platformie Microsoft® Office SharePoint Server 2013.

Zamek Książ to ważne miejsce na dolnośląskiej mapie biznesu, gdzie w bardzo zręczny sposób tradycja łączy się z nowoczesnością. Cieszymy się, że ową nowoczesność zapewniają właśnie rozwiązania Microsoft, w tym program Lync. Ten biznesowy komunikator nie tylko przewyższa inne komunikatory m.in. na polu bezpieczeństwa, ale – co również ważne – został po raz kolejny zaliczony do grona liderów badania firmy Gartner „2014 Magic Quadrant for Unified Communications (UCMQ)” – podkreśla Anna Białobłocka, Dyrektor Działu Office w polskim oddziale Microsoft.

W efekcie wdrożenia rozwiązań Microsoft pracownicy obiektu korzystają ze zintegrowanych usług komunikacyjnych na komputerach i w telefonach, zaś klienci biznesowi mają dostęp do szerszego pakietu usług. Spółka nie musi samodzielnie utrzymywać i zarządzać systemem komunikacyjnym, ani wnosić oddzielnych opłat licencyjnych – rozliczenia dokonywane są w trybie abonamentowym. Zarząd zyskał także możliwość łatwego sprawdzania dostępności osób i prowadzenia spraw bieżących bez względu na lokalizację.

Wdrożenie nowych rozwiązań komunikacyjnych w Zamku Książ zajęło nam trzy miesiące, a korzyści dla obiektu będą widoczne jeszcze przez wiele lat. Nowa infrastruktura już dziś służy zarówno gościom, jak i pracownikom Zamku. W ramach jednego rozwiązania pracownicy mogą korzystać z telefonii, telekonferencji audio i wideo, nowoczesnej poczty z synchronizacją i współdzieleniem kalendarzy, a także intranetu. Zastosowane rozwiązania bez wątpienia wzbogacą także ofertę biznesową Zamku i przełożą się na wymierne efekty finansowe – podkreślił Tomasz Groń, Dyrektor ds. Rozwoju Rynku w firmie Netia SA.

Pełna treść studium przypadku dostępna jest pod adresem: http://www.microsoft.com/casestudies/Microsoft-Lync-Server-2013/Zamek-Ksi/Zamek-Ksi-zbudowa-na-potrzeby-nowego-centrum-konferencyjnego-kompleksowe-rodowisko-komunikacji-zunifikowanej-oparte-na-technologiach-Microsoft/710000004477

Źródło: Microsoft