Visa wprowadza biżuterię do płatności zbliżeniowych. Pierścionki i bransoletki zastąpią karty?

Visa wprowadza biżuterię do płatności zbliżeniowych. Pierścionki i bransoletki zastąpią karty?
Fot. FF Group
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Konsumenci w Grecji jako pierwsi sprawdzą działanie pierścionków i bransoletek umożliwiających dokonywanie płatności zbliżeniowych. Visa (NYSE:V) i grecki bank NBG (ang. National Bank of Greece) ogłosiły nowy projekt, realizowany wspólnie z firmami Folli Follie oraz Links of London, dotyczący wprowadzenia na rynek biżuterii z funkcją płatniczą.

#Visa i grecki bank #NBG ogłosiły nowy projekt dotyczący wprowadzenia na rynek biżuterii z funkcją płatniczą #płatności #wearables @VISA_PL

Prototypowe produkty można było obejrzeć na stoisku Visa podczas tegorocznego Mobile World Congress w Barcelonie.

Pierścionki i bransoletki z funkcją płatności zbliżeniowych

Visa i NBG będą współpracować z Folli Follie i Links of London w celu stworzenia pierścionków i bransoletek z funkcją płatności zbliżeniowych, co pozwoli konsumentom na dokonywanie szybkich, wygodnych i bezpiecznych płatności poprzez zbliżenie biżuterii do dowolnego terminala obsługującego tego typu płatności. Jako pierwsi nową biżuterię będą mogli kupić konsumenci w Grecji jeszcze w tym roku. Całościowym zarządzaniem i realizacją wspólnego projektu Visa, NBG, Folli Follie i Links of London zajmuje się agencja technologii marketingowych QIVOS (FF Group).

Przejście od plastiku do rozwiązań cyfrowych

„W obecnym okresie przechodzenia branży płatniczej od plastiku do rozwiązań cyfrowych, Visa niezmiennie angażuje się w innowacyjne przedsięwzięcia – realizowane z takimi partnerami jak bank NBG czy marki biżuteryjne Folli Follie i Links of London – z myślą o tworzeniu rozwiązań umożliwiających konsumentom proste i bezpieczne zakupy. Nasz nowy, fascynujący projekt pokazuje, w jaki sposób zasoby technologiczne Visa mogą wesprzeć działania partnerskich instytucji finansowych oraz detalistów, którzy chcą zaoferować swoim klientom rozwiązania oparte o najnowsze trendy w płatnościach” – powiedział Mike Lemberger, Head of Product & Solutions, Visa w Europie.

„W FF Group, zawsze wyprzedzając nasze czasy, wkraczamy właśnie w nową erę mody wykorzystującej osiągnięcia najnowszych technologii. Nasz pionierski projekt zmieni sposób dokonywania zakupów. Folli Follie i Links of London wprowadzą do świata mody pierwszą w historii biżuterię z funkcją płatniczą, zapowiadając czasy, gdy plastikowe karty zastąpione zostaną nowymi produktami o szykownym i efektownym wzornictwie” – powiedział George Koutsolioutsos, CEO FF Group.

„W banku NBG zawsze koncentrujemy się na inwestycjach w najnowsze technologie obsługi transakcji, tym samym umacniając naszą pozycję w szybko kształtującym się sektorze płatności cyfrowych. Wprowadziliśmy już na grecki rynek bankowy różne innowacyjne produkty i usługi – jak na przykład i-bank pay czy i-bank payband – a obecnie jesteśmy w trakcie przygotowań do wprowadzenia pierwszej na świecie linii markowej biżuterii z funkcją płatności zbliżeniowych. Korzystając z naszego ogromnego doświadczenia i mając na uwadze centralne miejsce klienta w naszej filozofii działania, stworzyliśmy warunki dla wyjątkowego procesu zakupowego – po nabyciu urządzenia ubieralnego z funkcją płatniczą klienci mogą od razu aktywować je w dowolnym terminalu płatniczym należącym do obsługiwanej przez NBG sieci i zaraz po tym zacząć płacić w sposób szybki i bezpieczny, przesuwając tylko ręką nad czytnikiem terminala sklepowego” – powiedziała Nelly Tzakou-Lambropoulou, General Manager Retail Banking, bank NBG.

Źródło: Informacja prasowa Visa