Temat Numeru | Bancassurance | Korzyść dla klienta i dla banku

Temat Numeru | Bancassurance | Korzyść dla klienta i dla banku
Fot. j-mel/stock.adobe.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Klienci wyjątkowo pozytywnie oceniają produkty assistance. Są tanie, przydatne na co dzień i nie kojarzą się z przykrymi wypadkami losowymi. Dla banków sprzedaż tych usług również wiąże się z szeregiem korzyści, najważniejsze z nich to wzbogacenie oferty oraz dodatkowy zysk.

Rynek usług assistance w Polsce cały czas rośnie. Z najnowszego X Ogólnopolskiego Badania Assistance, przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance Polska, wynika, że ten typ ubezpieczenia posiada już 43% Polaków. To o punkt procentowy więcej niż w poprzedniej edycji badania.

Assistance w Polsce to są usługi masowe. W 2019 r. skorzystało z nich ponad 2 mln klientów, a to oznacza, że posiada je o wiele więcej osób. Jedną z przyczyn tej masowości jest cena, ubezpieczenia tego typu można już wykupić za kilka złotych miesięcznie – mówi Marcin Wąsikowski, Head of Bancassurance and Affinity Sales and Sales Support Division w UNIQA Polska.

Najwięcej Polaków deklaruje posiadanie assistance samochodowego (91%). Na dalszych miejscach znajdują się assistance domowy (23%), medyczny (19%) i podróżny (12%). Co ciekawe, usługi typu assistance charakteryzują się bardzo wysokim poziomem satysfakcji klientów. Z badania Europ Assistance wynika, że aż 96% osób, które z nich skorzystały, jest z nich zadowolone. – Polacy bardzo lubią produkty assistance, bo to jedyna kategoria produktów ubezpieczeniowych, która wspiera ich w codziennych drobniejszych problemach, a nie jedynie wówczas, gdy wydarzy się coś naprawdę przykrego, jak śmierć, ciężka choroba czy wypadek samochodowy – podkreśla ­Małgorzata Adamczyk, członkini zarządu Punkta.pl, wcześniej związana m.in. z bankami Nordea, Meritum Bank i Nest Bank.

Na przekór pandemii

Wzrostu rynku assistance nie zatrzymała nawet pandemia koronawirusa, choć trzeba pamiętać, że nie jest to obraz całościowy. Poszczególne kategorie ubezpieczeń zostały w różnym stopniu dotknięte zawirowaniami pandemicznymi.

Rynek usług assistance cały czas się rozwija, choć ostatnie dwa lata niestety mocno go dotknęły. Polacy mniej podróżowali po świecie, co spowodowało rzadsze kupowanie i wykorzystywanie usług z segmentu travel. Mniejsza mobilność spowodowała również rzadsze wykorzystywanie świadczeń car assistance, które można nazwać „top of mind” w głowie przeciętnego konsumenta, gdy zapytamy go, czym jest usługa czy też ubezpieczenie assistance – mówi Małgorzata Adamczyk. – Z naszego doświadczenia wynika, że te dwa lata pobudziły kreatywność firm assistance oraz ubezpieczycieli. Intensywnie wykorzystywali ten czas na tworzenie nowych koncepcji produktowych i dziś jako dystrybutor prowadzimy szereg rozmów na temat wdrożenia zupeł...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK