Telefon największym wrogiem gotówki

Telefon największym wrogiem gotówki
Tomasz Zientek Santander Bank Polska
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Udział gotówki w obrocie będzie w kolejnych latach malał, ale jeszcze długo polscy klienci będą chętnie płacili za pomocą banknotów i monet - uważa Tomasz Zientek Dyrektor Centrum Obsługi Kart, Gotówki i Sieci Samoobsługowych Santander Bank Polska, uczestnik Kongresu Obsługi Gotówki.

Tomasz Zientek: #Gotówka szybko zniknie z Polski, bo są klienci, którzy bardzo sobie cenią ten sposób płatności @nbppl

Gotówka nadal ma się dobrze i jest dominująca formą płatności – mówili uczestnicy Kongresu Obsługi Gotówki. Uważają jednak, że w przyszłości transakcji gotówkowych będzie coraz mniej, w relacji do innych płatności. Wynika to z tego, że wśród konsumentów rośnie skłonność do korzystania z telefonów komórkowych przy realizacji różnego typu płatności.

Zmienia się sposób korzystania z gotówki

Już w tej chwili zmienia się sposób korzystania z gotówki. Klienci często sami obsługują się korzystając z gotówki. Chodzi tu o płatności w kasach sklepowych gdzie nie ma kasjerów. Klienci w kasach samoobsługowych mogą płacić gotówką, albo elektronicznie.  Jednocześnie nie muszą wypłacać czy wpłacać gotówki w kasach bankowych. Mogą wygodnie korzystać z bankomatów/wpłatomatów.