Technologie: M-płatności skracają czas zakupów
Rozwój internetu w ostatnich latach miał znaczący wpływ na sektor bankowo-finansowy. Obecnie nasz kraj jest jednym z europejskich liderów, jeśli chodzi o nowoczesne formy płatności, w tym bankowość internetową i mobilną.
Polski rynek e-commerce od kilku lat notuje bardzo stabilny wzrost, a w ubiegłym roku – zgodnie z prognozami – jego wartość przekroczyła 30 mld zł. Liczba e-sklepów w Polsce, według różnych szacunków, waha się między 13 a 17 tys., a udział e-commerce w całej sprzedaży detalicznej w Polsce wynosi około 5 proc. Dynamicznie rośnie zarówno liczba klientów, jak i wartość dokonywanych w internecie transakcji. Handel internetowy przestał być biznesem garażowym, gdyż dziesiątki polskich e-sklepów notują obroty na poziomie kilkudziesięciu milionów złotych rocznie. Konsumenci coraz częściej, chętniej i więcej kupują przez sieć, doceniając dostępność towarów 24 godziny na dobę, atrakcyjne ceny i łatwość porównywania ofert.
Bardzo ważnym trendem na rynku internetowych zakupów jest rosnące znaczenie kanałów mobilnych, czyli operacji dokonywanych za pośrednictwem smartfonów i tabletów. I choć udział m-commerce w całości e-handlu stanowi kilka procent, jest to kanał o rosnącym znaczeniu i wyraźnie większej dynamice, niż cały rynek. 140 proc. nasycenia kartami SIM i 100 proc. wzrostu ruchu generowanego przez internet mobilny rocznie – oznacza ogromne możliwości rozwoju polskiego m-commerce. Według danych Gemius, zakupy za pomocą telefonów i tabletów robi już 16 proc. internautów. Prognoza Ipsos na rok 2014 mówiła o wartości rynku mobilnego na poziomie 1 mld zł. Dodatkowo według mGenerator ta dynamika utrzyma się również w roku 2015 r. – wartość m-commerce ma wynieść 2,5 mld zł. Już co trzeci sklep internetowy w Polsce jest przygotowany do obsługi użytkowników mobilnych. Ponad 50 proc. przyznaje natomiast, że ma zamiar wdrożyć tego typu rozwiązania w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.
Wygodne płatności
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI