Technologie: Internet może być szansą

Technologie: Internet może być szansą
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Obecność w internecie to dla wielu firm być albo nie być. Ostatnie lata to zmieniająca się demografia odbiorców reklamy tradycyjnej, stale rosnący procent osób młodych nieoglądających telewizji czy oczekiwania, aby wszystko działało bezobsługowo, szybko i „na już”. Banki stale walczą o spory kawałek tortu, jakim jest bankowość on-line, stale ulepszają swoje systemy i ofertę.

Krzysztof Marzec

Banki spółdzielcze także powinny być obecne w sieci, a obecność ta może mieć wiele poziomów – od dobrze zoptymali­zowanej wizytówki po pełną kampanię on-line.

Potencjał

Warto być świadomym potencjału, jaki drzemie w wyszukiwarce. W narzędziu Pla­ner Słów Kluczowych Google udostępnia dane o przybliżonej ilości zapytań od użytkowni­ków na konkretne słowa kluczowe. W ciągu ostatniego roku słowa „bank spółdzielczy” były na poziomie 90 500 wyszukiwań mie­sięcznie. Wiele z tych zapytań to poszukiwa­nia konkretnego banku, gdyż użytkownicy są przyzwyczajeni, że wyszukiwarka, reagując na słowa ogólne, uzupełnia wynik pozycjami lo­kalnymi. Przyglądając się jednak zapytaniom lokalnym w bazie Senuto, możemy odkryć, że konkretne banki spółdzielcze są wyszukiwane nawet kilka tysięcy razy w miesiącu. Warto zauważyć, że jeszcze w 2013 r. liczba średnich wyszukiwań była niemal dwa razy niższa (sier­pień 2013 – 50 500). Wykres danych sugeruje, że w kolejnych latach również możemy spo­dziewać się wzrostów.

Warto zwrócić uwagę również na słowa klu­czowe związane z ofertą – dla przykładu kredy­tów rolniczych użytkownicy szukali, używając co najmniej kilkuset kombinacji słów kluczo­wych, z których najpopularniejsze to kolejne kilkaset zapytań miesięcznie. W badanej puli słów dla kilku typowych usług banków spół­dzielczych trudno było odszukać nawet jeden bank w pierwszej dziesiątce wyników. Sytuacja delikatnie poprawiała się w przypadku zapy­tań lokalnych, jednak jest tu ogromne pole do poprawy.

Jak ważny jest dla nas użytkownik smartfonu

Krzysztof Marzec

CEO agencji DevaGroup. Od 2005 r. w branży marketingu w wyszukiwarkach, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie, prelegent konferencji branżowych oraz Certyfikowany Trener Google AdWords.

Według oficjalnych komunikatów firmy Google, ponad 50% zapytań do wyszukiwarki trafia ze smartfonów. Możemy to dokładnie sprawdzić i w przypadku słowa kluczowego „bank spółdzielczy” aż 36,5% zapytań pocho­dziło z urządzeń mobilnych. To o tyle ważne, że większość analizowanych stron jest do tych

urządzeń kompletnie nieprzystoso­wana. W próbce najczęściej wyszuki­wanych banków ani jeden nie prze­szedł testu dostępności na urządzenia mobilne. Te, które posiadały technikę Responsive Web Design, czyli możli­wość dostosowania strony i wielkości elementów do ekranu urządzenia, posiadały mimo wszystko wiele błę­dów lub możliwości ulepszeń. Jeden z banków nadal używa technologii Flash, która nie działa m.in. na urzą­dzeniach Apple i od lat jest wycofy­wana z pozostałych urządzeń.

Google, ustalając ranking, może ostrzegać użytkowników przed od­wiedzaniem takich wolnych i niedo­stosowanych stron. Ze względu na oczekiwania użytkowników obniża je w wynikach na rzecz doskonale zoptymalizowanych stron, zazwyczaj większych serwisów czy banków. Te podmioty będą docelowo przejmo­wały klientów, którzy – nawet jeśli będą zdeterminowani – ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI