Technologie: Codziennie niskie ceny

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Mobilne płatności w największej sieci handlowej zostały wprowadzone pod hasłem walki z opłatami na rzecz pośredników.

Adam Żółw

Według internetowej definicji dyskonty to sklepy sprzedające towary w ograniczonym asortymencie i w obniżonych cenach. Główną ich strategią jest przyciąganie klientów dzięki agresywnej polityce promocyjnej. Dyskonty często tworzą marki własne, które mają na celu obniżenie kosztów marketingu i zwiększenie dochodowości sieci poprzez uzyskanie wyższych marż.

Taki model spodobał się Polakom, którzy godzili się w zamian za obietnicę najniższych cen na rezygnację z pewnych zdobyczy technologii. Jakich? Choćby płatności kartą. Klienci rozumieli, że jeśli ma być tanio, to do procesu płatności nie można dopuścić pośrednika, operatora systemu płatniczego, który w zamian za swoje usługi dostanie wynagrodzenie.

Węższe grono Jednak wraz z rozwojem technologii mobilnych podejście Jeronimo Martins do płatności bezgotówkowych zmieniło się. Okazało się, że aby stworzyć system płatności, właściciel sklepów może porozumieć się bezpośrednio z bankiem, unikając w ten sposób prowizji, które narzucają operatorzy kart. Taka jest geneza systemu płatności mobilnych w największej sieci handlowej działającej w Polsce. Pierwotnie Jeronimo Martins miał współpracować jedynie z firmą ICP Polska. Zakładano wówczas, że dodatkowym problemem będzie konieczność dostępu do internetu, w celu połączenia się z kontem bankowym, jednak aby nie narażać klientów na dodatkowe koszty, w każdej kasie miał być dostępny mikronadajnik Wi-Fi, który umożliwiłby połączenie na czas wykonywania transakcji.

Ostatecznie od 21 października 2013 r. sieć sklepów Biedronka udostępnia klientom nowy system do obsługi płatności mobilnych – iKASA. Platforma iKASA została przygotowana we współpracy z firmą ICP Polska.

– Wprowadzenie płatności mobilnych to kolejny krok w celu podnoszenia komfortu zakupów w naszej sieci. Płatności telefonem to szybka, łatwa i bezpieczna metoda, a jednocześnie taka, która pozwala uniknąć kosztu opłaty interchange, jak ma to miejsce w przypadku transakcji kartami płatniczymi. W związku z tym nadal będziemy mogli bez przeszkód realizować naszą filozofię codziennie niskich cen – przekonuje Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka.

[alebankmodule origin="..."

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI