Szybka reakcja na szkody żywiołowe
Ponad tysiąc uszkodzonych lub zniszczonych budynków, zniszczone uprawy, zerwane linie wysokiego napięcia to bilans wichur, które w ubiegłym tygodniu przeszły nad centralną Polską.
Ubezpieczyciele natychmiast uruchomili specjalne procedury likwidacji szkód. Na tereny szczególnie dotknięte przez burze, grad i nawalny deszcz wyruszyło np. Mobilne Biuro PZU Pomoc, czyli specjalny autobus przeznaczony do likwidacji szkód masowych.
Na pokładzie Mobilnego Biura PZU można zgłosić i zlikwidować szkodę, umówić się na oględziny, otrzymać niezbędne informacje bądź wybrać dogodną formę rozliczenia odszkodowania. „W trudnych momentach, kiedy masowo występują niekorzystne zjawiska pogodowe, staramy się być blisko naszych klientów.” – mówi Radosław Bedyński, dyrektor ds. likwidacji szkód komunikacyjnych i majątkowych PZU.
Aby w jak najkrótszym czasie przeprowadzać likwidację szkód, również Warta delegowała na teren dotknięty szkodami huraganowymi dodatkową liczbę rzeczoznawców. Na miejscu dokonują oni wyceny szkód i, podobnie jak agenci z tych terenów, pomagają klientom w zgłoszeniu szkody. Mniejsze szkody likwidowane są w uproszczonej ścieżce – aby zostało wypłacone odszkodowanie do 5 tys. złotych, wystarczy telefoniczna ugoda.
Jak wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego, od maja 2010 r. do 31 marca 2011 r. do ubezpieczycieli zgłoszono ponad 271,8 tys. szkód spowodowanych powodziami, burzami oraz ulewnymi deszczami. Wartość wypłaconych odszkodowań brutto sięgnęła ok. 1,36 mld zł. Ubezpieczyciele szacują swoje zobowiązania z tytułu zawartych umów ubezpieczenia
Źródło: PIU