Światowe gwiazdy sportu i biznesu ocenią Polaków w konkursie Intela na najlepsze projekty elektroniki noszonej – „Make it Wearable”

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

intel.capital.01.400x264W panelu jurorskim znaleźli się m.in. prezes i CEO Best Buy, prezes LVMH na Amerykę Północną, wiceprezes i dyrektor generalny Nike, CEO sklepu Rebecca Minkoff, prezes SMS Audio oraz mistrzyni tenisa Venus Williams.

Sześcioro znakomitych przedstawicieli branż od mody i designu po fitness i handel dołącza do CEO Intela Briana Krzanicha w roli sędziów w konkursie Intela „Make It Wearable”. Pomogą w kształtowaniu przyszłości technologii urządzeń „wearable”. 3 listopada wyłonią trzech zwycięzców, którym zostaną przyznane nagrody o łącznej wartości 800 tys. USD.

Wśród jurorów znaleźli się m.in. prezes i CEO Best Buy* Hubert Joly, prezes LVMH Moët Hennessy • Louis Vuitton S.A.* na Amerykę Północną Pauline Brown, wiceprezes i dyrektor generalny Digital Sport w Nike Stefan Olander, współzałożyciel i CEO sklepu Rebecca Minkoff* Uri Minkoff, prezes SMS Audio* Brian Nohe i mistrzyni tenisa Venus Williams.

Aby przyspieszyć pojawianie się innowacji w urządzeniach „wearable”, Intel zaprosił wielkie umysły spoza branży technologicznej, licząc na ich odmienną perspektywę i pomoc w przełamywaniu kreatywnej konwencji w projektowaniu, estetyce i funkcjonalności. Dzięki doświadczeniu w projektowaniu, modzie, fitnessie, i sprzedaży sędziowie zagwarantują nietypową ocenę finalistów pod kątem powiązania designu i estetyki z funkcjonalnością i wygodą.

„Do jury »Make It Wearable« wybraliśmy osoby, które również dostrzegają nieograniczony potencjał modnej, osobistej ekspresji w urządzeniach wearable i z niecierpliwością oczekują projektów najlepiej łączących formę i funkcję” — powiedział Brian Krzanich. „Wearables to bardzo młody segment rynku. Współpraca między przedsiębiorcami i ekspertami w dziedzinie technologii, designu, handlu, mody i fitnessu będzie niezbędna w rozwoju urządzeń wearable, które rozwiążą rzeczywiste problemy, staną się częścią stylu życia, i które ludzie będą kochać”.

Konkurs „Make It Wearable”, do którego wpłynęły tysiące zgłoszeń, przyciągnął twórczych myślicieli, zainspirował pomysłami rozwijającymi komputery osobiste i stał się bodźcem innowacji i kreatywności w projektowaniu urządzeń wearable.

Dziesięciu finalistów, pochodzących z Chin, Europy, Ameryki Łacińskiej i Stanów Zjednoczonych, zaprezentuje się  jury, a ich propozycje zostaną ocenione pod kątem koncepcji, możliwości realizacji, popytu na rynku i wpływu na ludzi. Finaliści zawalczą o pierwszą nagrodę w wysokości 500 tys. USD, drugą o wartości 200 tys. USD i trzecią wartą 100 tys. USD.

10 projektów z Edisonem

Wśród dziesięciu finałowych pomysłów — każdy bazuje na platformie Intel® Edison — znalazła się latająca kamera, którą można nosić na nadgarstku, bioniczny materac dla dzieci przebywających na oddziale intensywnej opieki dla noworodków, kamera dla profesjonalnych sportowców, umożliwiająca nadawanie obrazu z perspektywy pierwszej osoby, tania w produkcji zrobotyzowana proteza ręki, inteligentny naszyjnik dla sportowców, bransoletka zarządzająca temperaturą ciała, urządzenie dla narciarzy, urządzenie strzegące dziecka dla ciężarnych matek i noworodków, rękawica do wykorzystania w produkcji przemysłowej i inteligentny zegarek z wymiennymi komponentami.

Dziesięciu finalistów doskonali swoje ostateczne projekty na potrzeby prezentacji przed jurorami, korzystając z pomocy ekspertów takich jak główny ewangelista w firmie Canva* Guy Kawasaki, przedsiębiorca i autor Steve Blank, wicedyrektor Design & Technology w Indiegogo* Ben Bateman,  globalny wiceprezes Innovation and Strategy w firmie Frog Design* Theo Forbarth oraz założyciel i dyrektor generalny Wearable Technologies* Christian Stammel.

Źródło: Intel