SuperGrosz: nowa aplikacja mobilna, która przyspiesza wniosek o udzielenie pożyczki
Super Grosz – Zdalne Zawieranie Umów to aplikacja umożliwiająca zdalne potwierdzenie tożsamości wnioskującego o pożyczkę oraz zebranie wszystkich niezbędnych zgód i dokumentów bez konieczności kontaktu osobistego z doradcą kredytowym. Technologia została wyposażona w moduły pozwalające potwierdzić, czy przesłane zdjęcie przedstawia dokument tożsamości, zastosować OCR (optyczne rozpoznawanie znaków z załączonego obrazu) i wypełnić nimi dane do wniosku. Bezpieczeństwo procesu zapewnia sprawdzenie danych w bazach rządowych – jako metoda „pozabankowa” – dwuskładnikowa weryfikacja za pomocą zrobionego w czasie wnioskowania zdjęcia twarzy i dowodu osobistego klienta. Udostępniana jest również tradycyjna metoda „bankowa”, czyli możliwość potwierdzenia tożsamości poprzez wykonanie przelewu w wysokości 1 zł lub poprzez zalogowanie się do swojej bankowości elektronicznej.
W pandemii rynek pośrednictwa finansowego zmaga się z wieloma wyzwaniami
W pandemicznej rzeczywistości stacjonarny rynek pośrednictwa finansowego zmaga się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest dostępność usług dla klienta, który ze względu na obostrzenia mniej aktywnie angażuje się w procesy sprzedażowe, które wymagają kontaktu osobistego z doradcą. Niższa jest też dostępność oferty – wiele firm pożyczkowych zredukowało aktywność do minimum lub nawet podjęło decyzję o jej wstrzymaniu. Ponadto, pandemia wpłynęła na zmianę nawyków konsumenckich. Trend zdalnego zawierania umów na pewno utrzyma się również po jej zakończeniu – mówi Michał Benzel, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w AIQLabs. –
W odpowiedzi na obecne i przyszłe potrzeby rynku, stworzyliśmy dedykowane rozwiązanie SuperGrosz – Zdalne Zawieranie Umów, które ma za zadanie ułatwić przejście procedury wnioskowania o pożyczkę naszym klientom i doradcom, którzy ich obsługują.
Doradcy kredytowi pełnią rolę opcjonalnego wsparcia
W procesie z wykorzystaniem SuperGrosz – Zdalne Zawieranie Umów doradcy kredytowi pełnią rolę opcjonalnego wsparcia, które monitoruje przebieg postępowania i gwarantuje skuteczne zawarcie umowy pożyczki w formie elektronicznej, bez konieczności wychodzenia z domu. Etap wymagający spotkania osobistego został przeniesiony do wirtualnej rzeczywistości – nowoczesnej aplikacji, która poprzez wykorzystanie najnowszych technologii redukuje formalności do minimum, zapewniając przy tym wszystkie niezbędne standardy bezpieczeństwa zarówno dla klienta, który szuka finansowania, jak i firmy, która go finansuje.
– Z perspektywy biznesowej aplikacja jest narzędziem optymalizującym pracę zespołów sprzedażowych i doradców kredytowych związaną ze skróceniem czasu obsługi klienta. Pozwala także wspierać procesy rozpoczęte stacjonarnie, offline. Dla kredytobiorców stanowi usprawnienie – finansowanie potrzeb jest dostępne dosłownie w zasięgu ręki klienta – jego telefonie. Jeśli nie chce, nie musi osobiście odwiedzać placówki, przez cały proces przechodząc zdalnie. Technologia wpisuje się również w ekologiczne trendy – wszystkie dokumenty przetwarzane są w formie elektronicznej, w związku z tym redukujemy do minimum zużycie papieru – podsumowuje Konrad Salgut, Business Delivery Director w AIQLabs.
Procedura z wykorzystaniem SuperGrosz – Zdalne Zawieranie Umów trwa średnio dwie minuty i jest praktycznie samoobsługowa, a klient może w razie potrzeby liczyć na wsparcie doradcy. Intuicyjna, prosta obsługa zapewnia dostępność tej metody również dla seniorów.