Stripe: globalna platforma płatnicza już w Polsce

Stripe: globalna platforma płatnicza już w Polsce
Fot. Stripe
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Stripe, globalna platforma płatnicza wyceniana na 22,5 miliardów dolarów, wkracza na siedem nowych rynków europejskich, w tym do Polski. Polskie firmy internetowe dostają możliwość akceptowania płatności od klientów z całego świata w przeciągu kilku minut.

#Stripe, jedna z najszybciej rozwijających się globalnych firm technologicznych, oferująca platformę płatności online wchodzi na polski rynek @stripe

Stripe przetwarza transakcje na miliardy dolarów rocznie dla milionów firm, zarówno startupów jak i największych globalnych korporacji, takich jak Google, Amazon, Uber i Shopify. Kraków Startup Community, andcards oraz Pelvifly już korzystają z Stripe w Polsce, aby oferować swoje towary i usługi klientom z całego świata.

„W Polsce jest wiele przedsiębiorczych i technologicznych talentów. Uważamy, że w tym kraju jest jeszcze więcej firm, które mogą rozwijać swój biznes także globalnie” – mówi Felix Huber, szef na region EMEA w Stripe. „Naszym celem jest umożliwienie jak największej liczbie firm z Polski pokazania swojej kreatywności i ambicji reszcie świata”.

Kilka kliknięć i możesz eksportować

Wystarczy zaledwie kilka kliknięć, aby lokalne firmy mogły rozpocząć eksport w dowolne miejsce na świecie czy zacząć przyjmować płatności w ponad 130 walutach za pomocą infrastruktury Stripe. Co więcej, cały proces płatniczy zajmie nie więcej niż 10 minut. Klienci korzystając z rozwiązań Stripe, otrzymują dostęp do globalnej sieci płatności, infrastruktury oraz wielu dodatkowych opcji ułatwiających prowadzenie biznesu w sieci. Oprócz przyjmowania przelewów, przedsiębiorcy mogą korzystać z platformy do obsługi księgowości, rozliczeń czy wypłat na rzecz osób trzecich i optymalizacji płatności mobilnych – wszystko za pomocą jednego, scentralizowanego panelu zarządzania. Użytkownicy mają również dostęp do portfeli mobilnych, takich jak Apple Pay i Google Pay.

Walka z internetowymi oszustami

Płatności realizowane w wielu walutach narażone są na ataki cyberprzestępców, co zniechęca firmy do eksportu swoich towarów. Stripe korzysta z zaawansowanych technik uczenia maszynowego, aby zapewnić ochronę przed oszustwami jak również zapewnia zabezpieczenia, które chronią zarówno lokalne firmy jak i ich klientów przed nieuczciwymi transakcjami.

Nowe modele biznesowe oraz szereg innowacji

Coraz częściej działalność biznesowa prowadzona jest online i wzrasta liczba nowych firm internetowych w tym sklepów i przedsięwzięć opartych na crowdfundingu czy usługach wymagających subskrypcji. Stripe posiada dedykowane dla twórców oprogramowania i przedsiębiorców narzędzia, które wpierają firmy w rozwoju, pozwalając stać się następnym internetowym gigantem.

„Stripe zmienił kompletnie działanie fundacji wspierającej #OMGKRK. Poprzez radykalną redukcję czasu spędzanego na administracji, pozwolił nam skupić się na jakości, jaką dostarczamy społeczności i członkom naszej organizacji” – przyznał Paweł Kulon, Manager Operacyjny #OMGKRK, krakowskiej społeczności startupowej.

“Stripe usprawnił nasz biznes i pomógł nam rozwinąć się na rynku globalnym. Przedtem ręczne fakturowanie zajmowało nawet cały dzień. Teraz możemy wykonać to automatycznie i całość trwa zaledwie kilka minut. Co więcej, platforma pomogła nam wejść na globalny rynek. Teraz nasi klienci mogą kupować na naszej stronie w każdej walucie bez jakikolwiek komplikacji. A co najważniejsze, Stripe zajmuje się również przeliczaniem walut dla nas, co znacznie ułatwia księgowość” – dodał Igor Dzhebyan, CEO oraz współzałożyciel, Andcards, zarządcy coworkingowej przestrzeni SaaS.

Ceny Stripe nie wiążą się z żadnymi opłatami instalacyjnymi, miesięcznymi ani ukrytymi. Rozpoczynają się od 1,4% + 0,25 € (Polska: 1,40% + 1 PLN) za udane obciążenie karty w Polsce.

Źródło: Stripe