Strategia Banku Pocztowego: ROE powyżej 6,5 proc. i 40 mln zł zysku netto w 2024 r.

Strategia Banku Pocztowego: ROE powyżej 6,5 proc. i 40 mln zł zysku netto w 2024 r.
Fot. Bank Pocztowy
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Pocztowy w swojej strategii do 2024 roku założył, że docelowo wskaźnik ROE ma wynieść ponad 6,5 proc., a wskaźnik kosztów do dochodów C/I poniżej 61 proc. - poinformował bank w komunikacie. W 2024 roku bank ma mieć ponad 40 mln zł zysku netto.

Strategia Banku Pocztowego przewiduje, że w roku 2021 zanotuje stratę finansową sięgającą 28 mln zł, by następnie systematycznie poprawiać wyniki finansowe, osiągając w 2024 roku zysk netto przekraczający 40 mln zł.

Docelowo wskaźnik ROE ma wynieść ponad 6,5 proc., a wskaźnik C/I ukształtować się poniżej 61 proc. Koszt ryzyka po przejściowym wzroście w 2021 r. powinien w 2024 r. obniżyć się do 1,45 proc.

Czytaj także: Telekonto: Bank Pocztowy wprowadza nowe usługi zdalne >>>

Strategia przewiduje też, że w 2021 roku wyhamowana powinna być tendencja spadkowa w segmencie klientów detalicznych. Ich liczba zacznie rosnąć w 2022 roku.

Z perspektywy banku i sektora bankowego negatywne skutki pandemii Covid-19 będą dopiero w pełni widoczne w 2021 r.

„Dlatego podstawą zmian i transformacji strategicznej banku będzie skuteczna realizacja działań naprawczych ukierunkowanych na wzrost efektywności i oszczędności kosztowe” – napisano w komunikacie.

Usługi finansowe w synergii z Pocztą Polską

Bank chce oferować proste i bezpieczne usługi finansowe w synergii z Pocztą Polską.

Bank Pocztowy w strategii do 2024 roku zakłada reorganizację tradycyjnego kanału dystrybucji, rozwój platformy internetowej i mobilnej, poprawę oferty dla klientów z segmentu e-commerce, zwiększenie synergii kosztowych, dopasowanie oferty i lepsze wykorzystanie potencjału banku w obszarze Polski regionalnej, a także uczestnictwo w programach dystrybucji krajowych i europejskich środków pomocowych.

Źródło: PAP BIZNES