Sprzedaż detaliczna hamuje, ale nadal jest na plusie
![Sprzedaż detaliczna hamuje, ale nadal jest na plusie Sprzedaż detaliczna hamuje, ale nadal jest na plusie](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_830,h_467/https://bank.pl/wp-content/uploads/2022/12/mariusz-zielonka-konfederacja-lewiatan-sprzedaz.jpg)
Polacy z miesiąca na miesiąc kupują coraz mniej. Sprzedaż detaliczna w listopadzie spadła w ciągu miesiąca o 0,3%. W porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku była wyższa o 1,6%. Dane pokazują, że to głównie wyprzedaże świąteczne, a także przygotowania do sezonu zimowego pociągnęły sprzedaż do góry.
Kupujemy coraz więcej produktów pierwszej potrzeby
Kupujemy coraz więcej produktów pierwszej potrzeby, takich jak żywność i właśnie ubrania, odkładając zakupy mniej potrzebnych produktów na później. To nie wróży dobrze na przyszłość, szczególnie dla przemysłu. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami w listopadzie wzrosła sprzedaż detaliczna w obszarze RTV, AGD, co było efektem mistrzostw świata w piłce nożnej.
Czytaj także: Sprzedaż detaliczna w listopadzie zaskoczyła pozytywnie, wzrost o 1,6 proc. rdr >>>
Grudzień będzie kolejnym miesiącem wzrostu sprzedaży detalicznej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Papierkiem lakmusowym nastrojów będzie ewentualny spadek sprzedaży w skali miesiąca.