Splitska banka i Comarch zmieniają oblicze bankowości cyfrowej w Chorwacji

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

SB SmartNet, nowa platforma bankowości mobilnej i internetowej opracowana przez firmę Comarch została z powodzeniem wdrożona w chorwackim Splitska banka z grupy Société Générale. Platforma ta, oparta o rozwiązanie Comarch Smart Finance, zapewnia klientom detalicznym Splitska banka szybki i łatwy dostęp do kluczowych informacji o swoich kontach oraz szereg wygodnych usług transakcyjnych.

– Startowi projektu towarzyszyła wizja Splitska banka oddającego do dyspozycji klientów nie tylko przyjazną aplikację, z której każdy będzie mógł swobodnie korzystać, ale – szerzej – kanał obsługi z najwyższej półki, plasujący nas wśród najbardziej rozwiniętych technologicznie banków na rynku chorwackim – wyjaśnia Andre-Marc Prudent, prezes i dyrektor generalny Splitska banka. – Jestem przekonany, że osiągnęliśmy nasz cel – dodaje.

Dzięki atrakcyjnym wizualnie wykresom i diagramom, użytkownikom platformy SB SmartNet wystarczy rzut oka, by sprawdzić stan konta oraz szybko i łatwo dowiedzieć się, na co zwykle przeznaczają swoje środki. System pomaga ponadto skutecznie śledzić budżety domowe ostrzegając przed nieplanowanymi wydatkami czy powiadamiając o rychłym terminie spłaty karty kredytowej.

– Główną zaletą tego rozwiązania jest fakt, że prawdziwie ułatwia użytkownikom zarządzanie ich finansami osobistymi – podkreśla Sławomir Gierek, dyrektor bankowości elektronicznej w Comarch. – Rzecz nie w tym, by wychodzić dziś z ofertą standardowych usług bankowych, ale istotnej pomocy w operowaniu pieniądzem. „Pamiętaj o racie kredytu, płatność w przyszłym tygodniu” albo „Ustaw limit wydatków, zobacz nasze propozycje” – zwraca uwagę Gierek. Takie informacje, prowadzące użytkownika szlakiem wyborów finansowych, dodaje ekspert, są tu jak znalazł.

Mobilna wersja platformy SB SmartNet, przeznaczona na systemy operacyjne iOS i Android wychodzi naprzeciw oczekiwaniom osób, które w bankowości dostosowanej do małych ekranów cenią przejrzystość, łatwość użytkowania i bezpieczeństwo.

– Nasi klienci mają od teraz narzędzie, które pozwala im na szybkie i łatwe bankowanie gdziekolwiek się znajdują. Narzędzie to zostało opracowane w jednym celu – zapewnienia użytkownikowi maksymalnej prostoty, tak by mógł dotrzeć do wszystkich opcji za pomocą nie więcej niż trzech dotknięć palcem – podkreśla Nelsi Rončević, członek zarządu Splitska banka odpowiedzialny za bankowość detaliczną.

Według prezesa Andre-Marc Prudenta, długofalowym celem banku jest rozszerzenie funkcjonalności kanałów mobilnych i internetowych na wszystkie segmenty klientów, w tym ponad 2500 firm, z którymi współpracuje obecnie Splitska banka. – Inwestując w te kanały udowodniliśmy, że jesteśmy bankiem, który ma na względzie ewolucję naszej branży i koncentruje się na potrzebach i oczekiwaniach każdego klienta z osobna – wskazuje Prudent.

– Wdrożenie naszej platformy w Splitska banka stanowi znaczący krok naprzód w zakresie współpracy pomiędzy Comarch oraz grupą Société Générale, dla której świadczymy wachlarz usług w Europie i poza nią – podsumowuje Piotr Kusek, country manager w Comarch odpowiedzialny za rynki Austrii oraz Europy Środkowej i Wschodniej.

Marek Wiśniewski
Comarch SA