SaveUp zwycięża w II edycji Startup Fest
Jury doceniło innowacyjną aplikację, służącą do natychmiastowych, mobilnych zakupów, opartą na technologii rozpoznawania obrazu. Twórcy SaveUp otrzymali 50 000 zł oraz dodatkowo 100 000 zł do wykorzystania na reklamę zwycięskiego projektu.
W konkursie zorganizowanym przez spółkę Agora S.A. wzięło udział blisko 400 projektów z całej Polski. W dniach 13-14 października twórcy 20 najlepszych, spotkali się w Warszawie z grupą mentorów, tworzoną przez specjalistów z branży internetowej. Po dwóch dniach warsztatów i prezentacji, jury wyróżniło trzy projekty: Migam.pl, Cityrace.me oraz Manubia. Główną nagrodę przyznano aplikacji SaveUp, stworzonej przez iTraff Technology.
– Wygrana w tak prestiżowym konkursie da nam szansę na dotarcie do szerszej grupy odbiorców. Jesteśmy bardzo dumni, że o naszym sukcesie zadecydowało jury, w którego skład wchodzili specjaliści, osoby które mają za sobą ogromne doświadczenie. Wygraną planujemy przeznaczyć na pokrycie kosztów podróży do naszych kontrahentów w odległych zakątkach świata. Naszą technologią rozpoznawania obrazu zainteresowane są firmy między innymi z Argentyny, Chin i USA. – mówi Arek Skuza, założyciel i CEO iTraff Technology, firmy która stworzyła SaveUp.
SaveUp to aplikacja na telefony typu smartphone, służąca do robienia spontanicznych zakupów przy pomocy zdjęć. Dzięki połączeniu technologii rozpoznawania obrazów z funkcją natychmiastowych zakupów, aplikacja po zrobieniu zdjęcia wybranego przedmiotu pozwala na jego zamówienie lub ściągnięcie w wersji elektronicznej. W tym momencie w bazie SaveUp znajduje się przeszło 3 mln produktów, głównie książek, audiobooków i e-booków. W najbliższym czasie w ofercie aplikacji pojawi się muzyka, gry oraz filmy.