Santander Bank Polska wkracza na rynek. Na co stawia?
– Chcemy połączyć siłę lokalnej organizacji i globalnej marki. Poza tym mocno skupimy się na młodych klientach, oczekujących rozwiązań cyfrowych na najwyższym poziomie. To ma być nasza przewaga konkurencyjna – mówi Artur Sikora, dyrektor Obszaru Komunikacji, Marketingu i Zarządzania Jakością w Santander Bank Polska.
Nowe logo i identyfikacja wizualna
7 września – wraz z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego – dotychczasowy Bank Zachodni WBK zmienił nazwę na Santander Bank Polska SA. Zmiana brandu jest naturalna, ponieważ bank już od 2011 roku jest częścią hiszpańskiej grupy Santander (największej w strefie euro pod względem kapitalizacji rynkowej i jednej z największych na świecie). Nowe logo i identyfikacja wizualna Santander Bank Polska są już widoczne w bankowości internetowej i mobilnej. W miniony weekend zmieniło się również oznakowanie większości placówek i oddziałów, a w telewizji, prasie oraz internecie wystartowała kampania informacyjna.
– Zaczynamy od dwóch spotów wizerunkowych, opierając się na filarach najważniejszych dla polskich konsumentów, czyli bezpieczeństwie i innowacyjności. Kolejne będą dotyczyły już konkretnych produktów i rozwiązań dla klientów. Będą to m.in. przelewy natychmiastowe czy e-księgowość dla klientów z sektora małych i średnich firm – mówi Artur Sikora.
Emocjonalna narracja, klient w centrum uwagi, Łukasz Nowicki jako ambasador marki – te elementy kampanii wprowadzą nową markę, zapewniając jak największe poczucie bezpieczeństwa i kontynuacji. Bank będzie nadal prezentował swoją markę jako pełną empatii i zrozumienia, która zamiast mówić o sobie, mówi o tym, co ważne dla odbiorcy. Nowym elementem jest płomień, ikona obecna w logo. Bank chce pokazać, jak ważny jest to dla marki symbol i jak jego znaczenie współgra z filozofią Santandera.
Czytaj także: Jak zmieni się Bank Zachodni WBK pod szyldem Santander Bank Polska?
Od ubiegłego tygodnia nowe nazwy mają również wszystkie spółki zależne z grupy kapitałowej banku, m.in. Santander Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA, Santander Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń SA i Santander Leasing SA. Pod nową marką Santander Bank Polska chce zachować lokalny charakter, ale mocniej kojarzyć się z nowoczesnością i innowacjami. Zamierza również elastyczniej dopasowywać się do potrzeb klientów i zmian rynkowych – zwłaszcza w obszarze digitalizacji. Ostatnio w ramach projektów grupy wdrożone zostały już szybkie przelewy międzynarodowe bazujące na technologii blockchain (Santander One Pay FX). Jako jeden z pierwszych w Polsce Santander Bank wprowadził też do oferty opcję Apple Pay i Garmin Pay. W efekcie klienci mają w tej chwili dostęp do wszystkich dostępnych na rynku metod płatności mobilnych i zbliżeniowych.
Artur Sikora podkreśla, że bank już od 2013 roku konsekwentnie pracował nad rozpoznawalnością marki Santander w Polsce, wprowadzając w pierwszej kolejności do logo Banku Zachodniego WBK „belkę” z logo Grupy Santander.
– Tradycją jest, że banki, które wchodzą do rodziny Santander, dość szybko przyjmują to „nazwisko rodowe”. Natomiast sytuacja w Polsce była odmienna – my mieliśmy bardzo silną, ugruntowaną markę. Od momentu wejścia do grupy regularnie badaliśmy sentyment klientów, rozpoznawalność zarówno naszą, jak i marki Santander. Od 2013 roku, kiedy zdecydowaliśmy się na wdrożenie podwójnego logo, ta świadomość rosła. Czekaliśmy na właściwy moment, a przeprowadzone przez nas badania potwierdziły, że obecnie marka Santander jest już mocno osadzona w świadomości klientów. Uznaliśmy więc, że to najlepszy moment na kolejny krok w ewolucji naszego brandu – mówi Artur Sikora.
Elementem wspierającym zmianę nazwy oraz logo było również zaangażowanie Grupy Santander w sponsoring Champions League UEFA, co będzie znaczącym narzędziem marketingowym w utrwalaniu rozpoznawalności marki Santander również na naszym rynku.
– Finał Ligi Mistrzów jest najchętniej oglądanym widowiskiem sportowym na świecie, przyciągającym 160 mln widzów. Oglądalność samej Ligi Mistrzów to jest 3,6 mld widzów na całym świecie, więc to też bardzo pomaga nam w budowaniu świadomości marki. Naszą ambicją jest stworzenie swoistej mody na markę Santander w Polsce – mówi dyrektor Obszaru Komunikacji, Marketingu i Zarządzania Jakością Santander Bank Polska.
Źródło: Newseria