Samsung zwiększa inwestycje w sektor AGD
To jedna z kluczowych kategorii w strategii rozwoju firmy w Europie. Koreański koncern zdecydował się w 2010 r. na kupno fabryki urządzeń AGD we Wronkach. Ta, jedna z największych tego typu inwestycji w kraju pozwoli na wprowadzanie na rynek europejski produktów AGD, skrócenie czasu dostaw urządzeń oraz w znaczący sposób zwiększy wydajność globalnej produkcji tej kategorii produktowej.
31 marca 2010 r. Samsung podpisał umowę kupna fabryki lodówek i pralek we Wronkach. Wartość zakupu wyniosła 65,5 mln USD. Do 2015 roku koreański koncern planuje dodatkowo zainwestować w zakład 165 mln USD. Samsung otrzymał także wsparcie z funduszy Unii Europejskiej na dalszy rozwój fabryki w wysokości 65 mln zł. Pozyskane w ten sposób środki zostały wykorzystane między innymi na zakup nowych linii produkcyjnych.
Fabryka pralek i lodówek we Wronkach w znaczny sposób wpłynęła na rozwój gospodarczy oraz zwiększenie zatrudnienia w regionie województwa wielkopolskiego. W związku z realizowanym projektem powstało 1000 nowych miejsc pracy. Obecnie fabryka zatrudnia około 1600 pracowników, głównie mieszkańców z okolic Wronek, ale również Szamotuł, Czarnkowa, Poznania i Piły.
– Samsung przykłada dużą wagę do długofalowego rozwoju na rynku europejskim. Inwestycja we Wronkach umożliwia nam realizowanie założonej strategii oraz zwiększa naszą konkurencyjność. To najważniejsze, najnowocześniejsze polskie i europejskie centrum produkcyjne firmy Samsung. Jego korzystne położenie pozwala nam reagować szybciej na potrzeby rynku i konsumentów, głównie dzięki skróceniu czasu dostawy produktów – powiedział Marcin Bołbot, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu CE, Samsung Electronics Polska.
Fabryka we Wronkach posiada jedną z najnowocześniejszych linii produkcyjnych w branży. Proces jest w pełni zautomatyzowany. Wszystkie komponenty i podzespoły są wytwarzane na miejscu, co skraca cykl produkcyjny, a przez to pozwala dostarczyć produkty w krótszym czasie i po atrakcyjnych cenach. Fabryka jest w stanie wyprodukować 1500 lodówek Grand i 1000 pralek na każdej zmianie. W ciągu 3 kolejnych lat Samsung planuje uzyskać niemal siedmiokrotny wzrost wolumenu produkcji, co pozwoli koncernowi zdobyć pozycję lidera w segmencie AGD w Europie. Obecnie ponad 60% produkcji jest przeznaczona na eksport. Urządzenia trafiają do wszystkich krajów europejskich, a także do Rosji, północnej Afryki (między innymi do Maroka, Tunezji i Egiptu) oraz na Bliski Wschód do Iranu i Izraela. Rozwój oferty AGD Sektor AGD to jedna z kluczowych kategorii w strategii rozwoju firmy Samsung w Europie. W I kwartale 2011 roku, na rynkach wschodzących, firma Samsung zanotowała wzrost przychodów również w zakresie sprzedaży lodówek typu premium, pralek oraz klimatyzatorów. Wyniósł on 13% w porównaniu z I kwartałem roku ubiegłego.
W ofercie firmy Samsung znajdują się takie produkty jak pralki, lodówki, odkurzacze, mikrofalówki, okapy, systemy klimatyzacji, chłodziarki do wina oraz urządzenia do zabudowy, piekarniki, zmywarki i płyty grzewcze. Wśród nich są produkty typu premium, takie jak lodówki z serii Grand, pralki z autorską technologią EcoBubble, odkurzacze, w tym NaviBot Silencio i kuchenki OmniPro. Samsung Electronics zapowiada dalsze wprowadzanie na rynek nowych urządzeń typu premium oraz rozwiązań ekologicznych oraz jednoczesne zwiększenie wydajności globalnej produkcji tego typu urządzeń.