Rynek finansowy: Banki promują… poprawę swojej rentowności

Rynek finansowy: Banki promują… poprawę swojej rentowności
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Banki przyciągają klientów promocjami i bonusami. Wydają pieniądze po to, żeby ciąć koszty. Paradoks? Nie. Chodzi o zmniejszenie liczby placówek i zatrudnienia.

Przemysław Szubański

Bankowość internetowa, aplikacje mobilne. No i oczywiście posiadanie konta osobistego. To teraz najważniejsze dla banków zadania. Jak je zrealizować? Zachętami. Najlepiej finansowymi. Mamy zatem ich wysyp.

Tylko jeden tydzień czerwca zaowocował kilkoma ciekawymi dla klientów propozycjami. Założenie konta w Banku Millennium S.A. może oznaczać premię w wysokości 100 zł, bon o wartości 100 zł do wykorzystania na Fly. pl, a w przypadku aktywnej działalności kartą i BLIKIEM – nawet do 360 zł.

Założenie konta w Euro Banku S.A. to możliwość zdobycia 250 zł, a na dodatek zwolnienie z opłat za prowadzenie konta i posiadanie karty. To akurat dotyczy tylko klientów biura podróży ITAKA.

Posiadacz konta w PKO Banku Polskim S.A., który jeszcze nie ma do niego karty, otrzymuje za jej zamówienie (i wykonanie nawet tylko jednej płatności) 50 zł.

W Banku Zachodnim WBK S.A. do końca czerwca założenie Konta Godnego Polecenia wiązało się z promocjami: z Agorą, Money Manią, Comperią Bonus i na koniec z Grouponem. ING Bank Śląski S.A. płaci 100 zł za założenie konta (trzeba jeszcze wydać 1000 zł kartą). Z kolei osoby prowadzące działalność gospodarczą mogą za założenie konta firmowego w mBanku S.A. zyskać nawet 600 zł. Jak przypomina autor blogspot.com, wystarczy przelewać składki na ZUS i wykonywać miesięcznie minimum jedną płatność kartą. Dodatkowo bank zwalnia w okresie promocji z opłat za konto.

Klientów należy nie tylko przyciągać, ale ich sobie wychowywać – uznał PKO BP. Od maja PKO Konto dla Młodych dostępne jest dla wszystkich pełnoletnich, którzy nie ukończyli 26. roku życia. Dotychczas konto było oferowane tylko studentom i absolwentom uczelni. Ale na tym nie koniec. 1 czerwca do oferty banku wszedł pakiet PKO Junior. Jego najważniejszym elementem jest PKO Konto Dziecka: PKO jest pierwszym bankiem w Polsce i jednym z pierwszych na świecie, który zaproponował usługi bankowe dzieciom poniżej 13. roku życia. Oczywiście pod kontrolą rodziców, ale z niemal pełnym „wyposażeniem” (poza kredytami): bankowością internetową, płatnościami mobilnymi, kartami płatniczymi.

Nieubankowionych klientów jest coraz mniej. Dlatego należy walczyć o tych, którzy już konta w innych bankach mają. Oczywiście zachętami finansowymi. Credit Agricole S.A., który jest jednym z liderów w przenoszeniu rachunków bankowych, płaci 250 zł za przeniesienie konta ze stałymi wpływami, zapowiada jego bezpłatne prowadzenie i dokłada bezprowizyjne wypłaty gotówki z bankomatów krajowych i zagranicznych.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI