Rozwój zabezpieczeń placówek bankowych: Jak być konkurencyjnym w cyfrowym świecie? Porady dla instytucji finansowych

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Doświadczenia kadry kierowniczej odpowiedzialnej za nowe technologie i operacje w instytucjach finansowych pokazują, na ile ważne jest zapewnienie bezpieczeństwa, niezawodności i wydajności stron oraz aplikacji dla spełnienia oczekiwań klientów korzystających z tych narzędzi.

Użytkownicy usług finansowych w dzisiejszym cyfrowym świecie oczekują nowych rozwiązań. Potrzebują szybkiego, bezpiecznego i niezawodnego dostępu online do swoich rachunków z dowolnego urządzenia i w dowolnym momencie. Nie powinno być zatem zaskoczeniem, że osoby odpowiedzialne za technologię i operacje w instytucjach finansowych uważają bezpieczeństwo, niezawodność oraz prędkość działania za priorytety w odniesieniu do operacji internetowych i mobilnych. Niezależnie od tego, czy jest to firma z branży bankowości, ubezpieczeń, usług wealth management, ani też od tego, czy chodzi o klienta indywidualnego, czy biznesowego, osiągnięcie sukcesu jest ściśle powiązane z tym, czy klienci są zadowoleni z działania strony oraz aplikacji mobilnych.

Firma Gatepoint Research przeprowadziła, na zlecenie Akamai, badanie wśród 78 osób na kierowniczych stanowiskach, odpowiadających za technologię i operacje w czołowych instytucjach finansowych. Chodziło o przeanalizowanie, jakie czynniki powodują, że firma nie tyko przetrwa na rynku, ale i będzie doskonale prosperować.

Instytucje świadczące usługi finansowe stykają się z ogromną konkurencją. Muszą odpowiadać na wyzwania w zakresie wydajności i bezpieczeństwa, a przy tym wykorzystywać możliwości chmury obliczeniowej i rozwiązań mobilnych. Niespełnienie oczekiwań klientów, czy wręcz nieumiejętność pozytywnego ich zaskoczenia, skutkuje stratą interesujących możliwości oraz nieosiągnięciem celów sprzedażowych.

Choć większość respondentów jest przekonana o skuteczności prowadzonych operacji, to jednak 78% z nich podkreśliło, że najważniejszym zadaniem jest dla nich poprawa bezpieczeństwa, 76% wskazało zapewnienie absolutnej niezawodności narzędzi, a 72% na początku listy zadań priorytetowych umieściło również prędkość ładowania strony. Zapytani o to, na co najczęściej skarżą się klienci, respondenci udzielili następujących odpowiedzi: 38% wskazało problemy ze zdalnym dostępem, 36% działanie aplikacji mobilnej, zaś 34% działanie strony internetowej.

NIEZAWODNE DZIAŁANIE W MOMENCIE WZMOŻONEGO RUCHU

Tradycyjna infrastruktura IT w momencie wystąpienia wzmożonego ruchu okazuje się wyjątkowo zawodna. Instytucje finansowe wykorzystujące wyłącznie ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI