Rola informacji gospodarczej w efektywnym budowaniu zaufania i bezpiecznego biznesu

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

hildebrand.mariusz.01.266x400Zasadniczą rolą informacji gospodarczej jest dostarczenie wiedzy na temat wiarygodności finansowej kontrahenta. System wymiany informacji o wiarygodności płatniczej stanowi efektywny mechanizm obniżenia ryzyka związanego z prowadzeniem biznesu, a tym samym zwiększa bezpieczeństwo finansowe firmy. Informacje gospodarcze pochodzące z wiarygodnych rejestrów wnoszą istotny element w budowę wizerunku przedsiębiorców godnych zaufania

Mariusz Hildebrand będzie jednym z prelegentów na zbliżającej się konferencji „Strategiczny Wywiad Rynkowy”

Dostęp do baz zawierających informacje gospodarcze na temat sumienności płatniczej firm i konsumentów, pomaga przedsiębiorcom w minimalizowaniu ryzyka biznesowego oraz w odzyskiwaniu zaległych należności. Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A. przyjmuje, przechowuje i udostępnia informacje gospodarcze o zaległym zadłużeniu osób i firm. Korzystanie z takich informacji daje przedsiębiorcom możliwość minimalizowania ryzyka związanego z podejmowaniem współpracy z potencjalnie nieuczciwymi i niewypłacalnymi kontrahentami.

Poziom zaufania i bezpieczeństwa w biznesie jest zmienny, ponieważ kształtują go różne czynniki. Jednak jak wynika z najnowszego Raportu BIG, Wskaźnik Bezpieczeństwa Działalności Gospodarczej BIG, który mierzy poziom bezpieczeństwa prowadzenia działalności gospodarczej wzrósł o 3,73 pkt. Osiągnięta wartość stanowi tym samym najwyższy poziom od 4 lat. Wskaźnik BIG dla dostawców usług finansowych osiągnął 29,23 pkt., czyli najwyższą wartość w historii badania. To bardzo pozytywna wiadomość.

Wskaźnik BIG mierzy poziom bezpieczeństwa w biznesie. Pozwala monitorować, w jakim stopniu problemy płatnicze wpływają na funkcjonowanie firmy. Badanie przeprowadzane jest kwartalnie wśród przedstawicieli sześciu segmentów rynku: dostawców usług finansowych i masowych, przedsiębiorców, przedstawicieli branży turystycznej, budowlanej oraz e-commerce.

Raport zawiera ponadto analizę badania wiarygodności finansowej kontrahentów w procesie nawiązywania nowych relacji biznesowych i stałej współpracy. Można zaobserwować coraz większą dbałość firm o solidny wizerunek jako partnera biznesowego.

Mariusz Hildebrand,
Prezes,
BIG InfoMonitor