RODO: co dalej z marketingiem internetowym?

RODO: co dalej z marketingiem internetowym?
Fot. stock.adobe.com/vege
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Wiele firm nie jest przygotowanych do RODO, choć nowe prawo będzie obowiązywać od 25 maja.

Wszyscy #przedsiębiorcy, którzy są administratorami danych, powinni zwrócić szczególną uwagę w jaki sposób robią to podmioty przetwarzające te dane na ich zlecenie #RODO

Pomimo tego, że rząd nie przygotował dwóch ważnych dokumentów dotyczących ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, czyli RODO, od 25 maja będą w Polsce obowiązywać ogólne przepisy unijne. W trudnej sytuacji są przedsiębiorcy, którzy za pośrednictwem innych firm rekrutują do pracy lub prowadzą działania marketingowe.

– Wszyscy przedsiębiorcy, którzy są administratorami danych, powinni zwrócić szczególną uwagę, w jaki sposób robią to podmioty przetwarzające te dane na ich zlecenie – mówi Paweł Gruszecki, radca prawny, szef Praktyki Nowych Technologii i Telekomunikacji Kochański Zięba i Partnerzy (KZP), partner w tej kancelarii prawniczej.

Czytaj także: RODO: będą czerwone kartki dla serwisów społecznościowych?

Niedobra wiadomość dla przedsiębiorców jest taka, że dwa projekty ważnych dokumentów, dotyczących RODO, zostaną podpisane i przyjęte prawdopodobnie dopiero w lipcu br. Ten czas można jednak wykorzystać.

– Co najistotniejsze, należy przeprowadzić kontrole i audyty sposobu przetwarzania danych – komentuje ekspert z KZP.

Sytuacja przedsiębiorców jest trudna, choć jest to stan przejściowy, możliwe że skorzystają na tym firmy najlepiej przygotowane, na przykład do marketingu internetowego lub rekrutujące do pracy.

Źródło: MarketNews24