Raport specjalny Bezpieczeństwo banków 2017: Trendy w bezpieczeństwie informacji
Pierwszym z nich jest właśnie założenie, że sieć wewnętrzna jest bezpieczna. Gdyby tak w istocie było, nie słyszelibyśmy o wielkich wyciekach danych czy atakach na banki, takich jak ubiegłoroczny atak na Narodowy Bank Bangladeszu. W ataku tym skradziono 81 milionów dolarów, a podejrzewa się o to pracowników banku. Kolejnym powodem jest potrzeba dzielenia się poufnymi informacjami z organizacjami zewnętrznymi, takimi jak firmy outsourcingowe czy kancelarie prawne. Jest to o tyle problematyczne, że po wysłaniu informacji poza granicę naszej sieci nie możemy zagwarantować ich bezpiecznego przetwarzania oraz przechowywania. Analogicznym problemem jest coraz to większe zapotrzebowanie na mobilny dostęp do danych oraz przechowywanie ich w chmurze.
Wniosek jest prosty – nasze dane nie są bezpieczne. Do takich konkluzji doszli również przedstawiciele państw Unii Europejskiej. Przykładem może być wchodząca w przyszłym roku w życie regulacja GDPR, której celem jest podniesienie standardów bezpieczeństwa w instytucjach przetwarzających ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI