Raport specjalny: Bank komórek

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2014.05.foto.040.400xDzięki współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi banki dostaną więcej informacji o klientach. Umożliwi to lepszą ocenę ich zdolności finansowej i dopasowanie proponowanych usług

Marcin Złoch

Od kilku lat na konferencjach organizowanych dla świata finansowego pojawiał się wątek operatora telekomunikacyjnego jako konkurenta banku. Nieraz było to straszenie, czasem wskazanie nowych obszarów współpracy. Na naszych oczach zapowiedzi nabierają kształtów. Porozumienia o współpracy podpisały T-Mobile i Alior Bank, mBank i Orange, działa też Plus Bank. Powiększenie portfolio usług, liczby potencjalnych klientów, sprzedaż krzyżowa i przywiązywanie użytkowników siecią wzajemnych rozwiązań ma dla współpracujących organizacji praktycznie same zalety. Współpraca ma oznaczać dla klientów lepszą, nowoczesną detaliczną bankowość mobilną. Gra wydaje się warta świeczki. Z bankowości mobilnej według różnych danych na koniec 2013 r. korzystało już ponad milion Polaków.

Dzięki współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi banki dostaną więcej informacji o klientach. Umożliwi to lepszą ocenę zdolności finansowej klientów i dopasowanie proponowanych usług. Oferta będzie skierowana do klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Obejmie płatności mobilne, rachunki bieżące, pożyczki, depozyty oraz karty kredytowe i debetowe

W ciągu najbliższych pięciu lat usługi bankowe – za sprawą mobilnej rewolucji – zmienią się całkowicie. Odpowiedź na to wyzwanie stanowią alianse pomiędzy bankami i firmami telekomunikacyjnymi, to one będą 2014tworzyć przyszłą bankowość. Wspólne przedsięwzięcie Alior Banku i największego polskiego operatora telefonii komórkowej umożliwi wprowadzenie na rynek rozwiązań, produktów i usług, których nie jest w stanie samodzielnie zaoferować żaden inny bank działający w Polsce – tłumaczy Wojciech Sobieraj, prezes zarządu Alior Banku S.A.

Wirtualny bank

...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI