Raport specjalny Bancassurance: Pakiety assistance stały się niezbędne
Rekomendacja U nie była wymierzona przeciwko assistance a jedynie konkretnym praktykom i instrumentom, które zresztą sama branża uznała za agresywne. Dzięki nowym wytycznym zostały ograniczone lub po prostu zniknęły.
Adam Żółw
Przez długie lata rynek bancassurance był nasycany różnymi nie zawsze potrzebnymi produktami ubezpieczeniowymi, a banki – dla poprawienia atrakcyjności swojej podstawowej oferty – coraz częściej proponowały kolejne rozwiązania. Po trosze dlatego oferta usług assistance w produktach bankowych to już dziś niemal standard.
– Jak wynika z naszych analiz, około 80 proc. banków na rynku polskim oferuje usługi assistance z rachunkiem, kartą kredytową lub kredytem. Nic dziwnego – większość klientów wręcz oczekuje od banku takich produktów – zauważa Kamil Parzuchowski, Bancassurance Senior Account Manager w Europ Assistance Polska.
Rynek stopniowo się nasyca, co zmusza firmy assistance do stałego udoskonalania swojej oferty kierowanej do banków. Chodzi przede wszystkim o wzbogacanie wiedzy klientów o assistance, indywidualizację usług oraz zaspakajanie zmieniających się oczekiwań konsumentów.
Popularność produktów assistance, czy też poziom korzystania z nich, zależy również od tego, czy zostały kupiony świadomie, czy też bank zaproponował je jako dodatkowy bonus. Kluczowe jest także to, czy dany produkt został sprzedany właściwemu klientowi, a więc takiemu, który realnie może z niego korzystać. Nie bez znaczenia jest również i to, w jaki sposób dany produkt jest klientowi przedstawiany.
– Gdybyśmy skupili się na samej branży assistance, to możemy powiedzieć o polskim rynku, że stanowi wzór dla Europy Zachodniej, a nawet bogatych rynków poza Starym Kontynentem. Polski oddział Mondial Assistance jest w naszej grupie liderem w dystrybucji usług assistance przez kanał bankowy. Tu jednak znaczenie ma aspekt historyczny i fakt, że jesteśmy młodym rynkiem, na którym assistance pojawiło się w ofercie ubezpieczycieli i banków może nie jednocześnie, ale w niedługim odstępie czasu – twierdzi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Piotr Ruszowski
dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance
Podobnie jak z pakietami assistance dodawanymi do innych produktów finansowych, klienci zwykle korzystają z pomocy na drodze (najczęściej wykorzystywanej, patrząc na rynek assistance całościowo) pomocy w domu i podróży. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Nielsen Polska dla Mondial Assistance, w 2014 r. z usług pomocowych skorzystało niespełna 1,8 mln Polaków. Szczególnie interesujące dla postronnego obserwatora może wydać się to, że 76 proc. użytkowników usług assistance, posiadających je w ramach usług bankowych, uważa, że takie dodatki podnoszą atrakcyjność produktów, którym towarzyszą. To wzrost aż o 19 punktó...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI