Ranking 50 największych banków w Polsce 2012: Prezentacja – Trzy niebanki, o których będzie głośno

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Branża finansowa nie jest już tak hermetyczna, jak jeszcze kilkanaście lat temu. Startupy, powstające w różnych częściach świata, eksperymentują z nowymi modelami biznesowymi i odkrywają potrzeby zaniedbane przez dotychczasowych graczy. Większość z nich nie przetrwa kilku pierwszych lat rynkowych zmagań, ale warto śledzić losy co ciekawszych idei. Prędzej czy później dotrą one na polski rynek, a już dziś mogą stanowić źródło bezcennej inspiracji.

Michał Kisiel,
analityk Bankier.pl

Simple – bank wymyślony na nowo

Jak powinien wyglądać bank na miarę XXI wieku, bez genetycznych obciążeń, zaprojektowany od zera? Amerykański Simple (simple.com) to próba zmierzenia się z tak postawionym wyzwaniem. Simple nie jest bankiem w tradycyjnym tego słowa znaczeniu, nie posiada licencji bankowej. Wszystkie czynności wymagające zezwolenia, w tym przechowywanie depozytów, wykonywane są przez zewnętrznych partnerów. Twórcy przedsięwzięcia skupili się przede wszystkim na user experience, czyli zoptymalizowaniu kontaktu klient-bank. Sami o sobie mówią, że tworzą nowy „interfejs do bankowości”.

Simple ma pozyskać klientów nowoczesnym serwisem internetowym, aplikacjami mobilnymi, wyjątkową jakością obsługi klienta i maksymalnie uproszczonym cennikiem. Poza nowatorskim rozwiązaniem problemu prezentowania informacji finansowej, wykorzystującym m.in. oznaczanie historii transakcji na mapach i graficzną analizę budżetu, firma proponuje także autorskie podejście do sposobu przedstawiania salda rachunku. Safe-to-Spend to kwota do swobodnej dyspozycji, czyli saldo rachunku pomniejszone o nierozliczone transakcje i zaplanowane płatności.

Firma, która obecnie testuje swoje usługi na ograniczonej grupie klientów, zamierza utrzymywać się przede wszystkim ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI