Ranking 50 największych banków w Polsce 2012: Kredytobiorca zawsze ubezpieczony?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.06.2012.foto.108.150xZ Norbertem Jeziolowiczem, dyrektorem Zespołu Bankowości Detalicznej i Rynków Finansowych w ZBP rozmawia Karol Mórawski

Czy w obecnej sytuacji klient korzystający z usługi bancassurance jest wystarczająco chroniony przez tę usługę? Czy zdarzają się jakieś istotne nadużycia i nieprawidłowości, wskazujące na konieczność zmian w prawie?

– Polskie banki już od kilku lat dokładają wszelkich starań, aby zapewnić odpowiednio wysoki poziom ochrony klienta w tym kanale dystrybucji ubezpieczeń. Z uzasadnioną dumą mogę także stwierdzić, iż nasz krajowy rynek bancassurance stanowi pozytywny przykład na tle innych segmentów rynku finansowego, ponieważ to organizacje środowiska bankowego i ubezpieczeniowego wystąpiły cztery lata temu z inicjatywą wypracowania dobrych praktyk – i to zanim pojawiły się zapowiedzi zmian legislacyjnych w tym zakresie. Związek Banków Polskich oraz Polska Izba Ubezpieczeń od 2008 r. wypracowały dwie rekomendacje (dotyczące ubezpieczeń grupowych oraz ubezpieczeń powiązanych z kredytami hipotecznymi). W finalnej fazie opracowania znajduje się trzecia rekomendacja, dotycząca tym razem produktów inwestycyjnych.

Poprzez te rozwiązania samoregulacyjne udało się usunąć wiele praktyk występujących powszechnie na rynku jeszcze kilka lat temu, a jednocześnie poddawanych w wątpliwość przez media lub Rzecznika Ubezpieczonych, jak na przykład zwrot części składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia, weryfikacja kryteriów objęcia klientów ochroną ubezpieczeniową przy ubezpieczeniach grupowych czy też zaprzestanie pobierania od klientów składek ubezpieczeniowych w przypadku ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI