Raiffeisen Bank Polska zapowiada cyfrową ewolucję. Kiedy efekty?
Bank kontynuuje proces obniżania kosztów m.in. poprzez zwiększanie udziału placówek franczyzowych, poinformował prezes Piotr Czarnecki.
„W trzecim kwartale rozpoczęliśmy intensywne prace nad cyfrową ewolucją banku, której pierwszych efektów odbiorcy naszych usług mogą się spodziewać wiosną przyszłego roku. To powinno przełożyć się na jeszcze szybsze pozyskiwanie klientów, poprawę ich doświadczenia w relacji z bankiem, a także dalsze usprawnienie działania całej organizacji” – powiedział Czarnecki, cytowany w komunikacie.
„Nie ustajemy we wdrażaniu kolejnych inicjatyw służących obniżaniu kosztów funkcjonowania, m.in. poprzez zwiększanie udziału placówek działających w formacie franczyzy” – dodał.
Prezes podkreślił, że trwające ożywienie w gospodarce przekłada się pozytywnie na sytuację finansową klientów banku, którzy zgłaszają większe zapotrzebowanie na usługi bankowe.
Ponad 30 tys. nowych rachunków
Bank podał, że w III kw. klienci otworzyli ponad 30 tys. nowych rachunków – Wymarzone Konto Osobiste (podobnie jak w dwóch poprzednich kwartałach) oraz 10,5 tys. nowych rachunków oszczędnościowych Wymarzony Cel.
Kredyty i pożyczki udzielone klientom nieznacznie spadły od początku br. o 0,9 proc. do 33,6 mld zł na koniec września, głównie w efekcie umocnienia się złotego, który spowodował zmniejszenie wolumenu walutowych kredytów hipotecznych. Depozyty klientów obniżyły się o 9,1 proc. do 33 mld zł. Wskaźnik kredytów netto do depozytów na koniec III kw. wyniósł 101,6 proc. Jakość portfela kredytowego nie uległa zmianie w porównaniu ze stanem z początku roku, a udział kredytów zagrożonych utrzymał się na poziomie 7,9 proc.
Raiffeisen Bank Polska S.A. – działający pod nazwą Raiffeisen Polbank – został założony w 1991 roku i jest jednym z najdłużej obecnych na polskim rynku banków z udziałem kapitału zagranicznego. Z początkiem 2013 roku awansował do grona największych banków w Polsce za sprawą połączenia z Polbank EFG S.A.
Źródło: ISBnews