Rabat, kiedy i komu się opłaca?
Rabat czasowy, rabat lojalnościowy, rabat stały czy rabat bezwarunkowy – to tylko niektóre z rodzajów rabatów, które ma do dyspozycji przedsiębiorca.
Co to jest rabat i jakie są jego rodzaje, w jakim celu właściciele sklepów stosują rabaty i programy rabatowe, kiedy warto wprowadzić rabaty i jak zrobić to dobrze, skąd brać pomysły na ciekawe programy rabatowe – na te pytania odpowiadają eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa w artykule „Rodzaje rabatów – jakich zniżek możesz udzielić klientom?”
Czy rabat się opłaca?
Duże znaczenie ma też to, czy rabat jest komunikowany klientowi w formie procentowej czy kwotowej. Istotne jest też to, jak duży proponuje się rabat.
I w końcu przedsiębiorca musi wiedzieć czy zastosowanie określonego rabatu przyniesie mu w dalszej lub bliższej perspektywie zyski, a także czy zdobędzie na stałe nowych klientów.
Programy rabatowe i lojalnościowe
Oprócz omówienia poszczególnych rodzajów rabatów w Akademii Przedsiębiorcy przeczytamy także o tym, czym są programy rabatowe i programy lojalnościowe i jak działają.
Ważne dla każdego, kto chce proponować klientom rabaty jest poznanie zasad ich udzielania, bo nie zawsze opłaca się ich stosowanie.
Poza tym, co podkreślają autorzy artykułu – polityka rabatowa musi być zgodna z zasadami zdrowej konkurencji.