Problemy z płatnościami kartą w Banku Pekao, usterka już została usunięta
Jak zapewniają przedstawiciele tej instytucji, sytuacja ta miała charakter incydentalny i została szybko opanowana, nie ma zatem żadnych powodów do obaw jeśli chodzi o dalszą ciągłość korzystania z usług cyfrowych banku.
O utrudnieniach, związanych z płatnością kartą płatniczą, poinformował nas klient Banku Pekao. Zwrócił on uwagę, że nie mógł skorzystać z elektronicznej formy płatności podczas wykonywania codziennych zakupów.
Bank potwierdza
Wystąpienie awarii potwierdzili również przedstawiciele instytucji finansowej.
– Z przyczyn technicznych rzeczywiście wystąpiły chwilowe trudności w wykonywaniu transakcji kartami płatniczymi – taką informację otrzymaliśmy w biurze prasowym Banku Pekao.
Przyczyną przestoju, który okazał się być krótkotrwały, było wystąpienie problemu w systemie, który obsługuje transakcje kartowe. Incydent został szybko zdiagnozowany i opanowany.
Działa od godz. 13
Około południa funkcjonowała zdecydowana większość terminali POS, nieco więcej czasu zajęło przywrócenie do pełnego funkcjonowania sieci bankomatów.
Sygnał o całkowitym udrożnieniu systemu przekazano naszej redakcji około godziny 13.
‒ Źródło awarii zostało zdiagnozowane, awaria została usunięta – zapewniło biuro prasowe banku.