Prezentacja KIR S.A.: SWIFT Service Bureau – banki mówią „tak”

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

cheetham.grazyna.01.a.150xJuż kilkanaście banków w Polsce korzysta z usług SWIFT Service Bureau oferowanych przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. Lada moment do tej listy dołączą kolejne. Powód? Pieniądze i wygoda. Dostęp do sieci SWIFTNet za pośrednictwem Izby, będącej biurem usługowym SWIFT, okazuje się nie tylko tańszy, ale także korzystniejszy z punktu widzenia biznesowego i technicznego.

Grażyna Cheetham
zastępca dyrektora Departamentu Rozliczeń w Krajowej Izbie Rozliczeniowej S.A.

SWIFT to Stowarzyszenie dla Światowej Międzybankowej Telekomunikacji Finansowej, umożliwiające za pomocą sieci telekomunikacyjnej – SWIFTNet, wymianę informacji finansowych. Z tej platformy korzystają na całym świecie banki, instytucje finansowe, instytucje ubezpieczeniowe, izby rozliczeniowe, depozyty papierów wartościowych, a od kilku lat także przedsiębiorstwa.

SWIFT Service Bureau, czyli biuro usługowe SWIFT, jest określeniem odnoszącym się do firm, które, posiadając odpowiednią infrastrukturę aplikacyjno-telekomunikacyjną i tzw. know-how w postaci odpowiedniej kadry specjalistów i sprawdzonych praktyk implementacji, oferują klientom usługi dostępu do sieci SWIFTNet na zasadach komercyjnych. Firmy te są akredytowane, a następnie cyklicznie weryfikowane przez SWIFT SCRL – właściciela globalnej platformy komunikacyjnej SWIFTNet. Aktualna lista firm pełniących rolę SWIFT Service Bureau jest dostępna na stronie SWIFT SCRL – www.swift.com.

Outsourcing zamiast własnych rozwiązań

Pierwotnym powodem, dla którego KIR S.A. zdecydowała się na współpracę ze SWIFT było zapewnienie komunikacji systemu EuroELIXIR z paneuropejską izbą rozliczeniową STEP2, która do wymiany zleceń płatniczych wykorzystuje właśnie sieć SWIFTNet. Decyzja o przyłączeniu się Izby do sieci SWIFTNet wiązała się z koniecznością zbudowania infrastruktury aplikacyjno-telekomunikacyjnej i zapewnieniem odpowiedniej obsługi, gwarantującej najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Ponieważ obsługa infrastruktury dostępowej do sieci SWIFTNet to dla firm duże obciążenie, Izba, wychodząc naprzeciw tym potrzebom, zaoferowała firmom dostęp do sieci SWIFTNet w modelu outsourcingowym.

Pierwszy bank, pierwsza rekomendacja

Pierwszym klientem SWIFT Service Bureau był Mazowiecki Bank Regionalny S.A. Bank poszukiwał rozwiązania umożliwiającego realizację płatności transgranicznych za pośrednictwem sieci SWIFTNet, które byłoby szybkie, efektywne kosztowo i proste w obsłudze.

– Skorzystanie z oferty KIR S.A. umożliwiło nam szybkie uruchomienie dla naszych klientów usług związanych z wymianą zleceń płatniczych w walutach obcych. Jednym z kluczowych aspektów, który był wzięty pod uwagę przy wyborze usługodawcy ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI