Prezentacja Blue Media: Płatności natychmiastowe w bankowości spółdzielczej

nbs.2016.09.foto.060.a.400xTom Peters, guru zarządzania, dowodzi że "wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi". Te słowa sprawdziły się w przypadku jednego z produktów wprowadzonych na rynek przez sopocką spółkę Blue Media - Systemu Płatności BlueCash.

Kamila Czarnowska, Product Manager, Blue Media

Kilka lat temu Konrad Kucharski, prezes Blue Media, musiał szybko przelać środki z konta jednego banku na konto innego. Okazało się to niemożliwe – na rynku nie istniało żadne rozwiązanie, które umożliwiłoby natychmiastowy transfer środków. W ten sposób dostrzegł dużą niszę rynkową i zainicjował stworzenie systemu płatności natychmiastowych. Tylko kilkanaście krajów na świecie posiada systemy przelewów ekspresowych, z czego Polska ma ich dwa.

System Płatności BlueCash (w skrócie SPBC) umożliwia realizację transakcji międzybankowych z pominięciem sesji Elixir, w średnim czasie rzeczywistym wynoszącym od kilku do kilkunastu sekund. Rozwiązanie istnieje na rynku od 2011 r., w którym to roku Prezes NBP wydał pierwszą decyzję stanowiącą umocowanie do prowadzenia systemu szybkich przelewów na terenie kraju.

97 banków, 7 mln transakcji

Do końca 2012 r. System Płatności BlueCash współtworzyły 4 banki, na koniec 2013 r. było już ich o 14 więcej. W roku 2014 liczba jednostek uczestniczących wzrosła do 57, a rok później było ich aż 80. 1 września 2016 r. SPBC liczyło 91 jednostek uczestników

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI