Prezentacja: Bankowość mobilna w bankach spółdzielczych – czy jeszcze za wcześnie?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nbs.2012.06.foto.066.250xBankowość internetowa, mimo że obecna jest na polskim rynku od kilkunastu lat, wciąż zdobywa nowych użytkowników. Tuż za rogiem czeka jednak kolejna rewolucja w dystrybucji usług finansowych. Tempo zmian tym razem będzie znacznie szybsze, a na przygotowanie się do wyzwań związanych z m-bankingiem może zabraknąć czasu.

W zeszłym roku w Polsce przekroczona została po raz pierwszy bariera 10 milionów aktywnych użytkowników bankowości internetowej. Z danych Związku Banków Polskich wynika, że dynamika wzrostu tego rynku zaczyna powoli słabnąć. Można podejrzewać, że po kilku latach gwałtownej ekspansji bankowość internetowa zbliża się do stanu nasycenia. Czynniki, które w pierwszej dekadzie XXI wieku blokowały technologiczny postęp, dziś tracą na znaczeniu. Dostęp do globalnej sieci ma większość gospodarstw domowych w Polsce, a korzystanie z usług finansowych w internecie stało się naturalną formą interakcji z bankiem.

Zupełnie inaczej wygląda rynek bankowości mobilnej, gdzie rodzimi gracze stawiają dopiero pierwsze kroki. Na razie jest to usługa niszowa i większość instytucji z rezerwą przygląda się rozwojowi wydarzeń. Ci, którzy zdecydowali się działać, różnią się strategią zaangażowania:

„Webocentryczni” uważają, że klientom w zupełności wystarczy lekka wersja serwisu internetowego uruchamianego w mobilnej przeglądarce. Funkcjonalność witryny jest zazwyczaj okrojona w stosunku do bankowości internetowej.

„Oportuniści” przygotowują aplikacje mobilne ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI