Prezentacja: Bankowość mobilna w bankach spółdzielczych – czy jeszcze za wcześnie?
Bankowość internetowa, mimo że obecna jest na polskim rynku od kilkunastu lat, wciąż zdobywa nowych użytkowników. Tuż za rogiem czeka jednak kolejna rewolucja w dystrybucji usług finansowych. Tempo zmian tym razem będzie znacznie szybsze, a na przygotowanie się do wyzwań związanych z m-bankingiem może zabraknąć czasu.
W zeszłym roku w Polsce przekroczona została po raz pierwszy bariera 10 milionów aktywnych użytkowników bankowości internetowej. Z danych Związku Banków Polskich wynika, że dynamika wzrostu tego rynku zaczyna powoli słabnąć. Można podejrzewać, że po kilku latach gwałtownej ekspansji bankowość internetowa zbliża się do stanu nasycenia. Czynniki, które w pierwszej dekadzie XXI wieku blokowały technologiczny postęp, dziś tracą na znaczeniu. Dostęp do globalnej sieci ma większość gospodarstw domowych w Polsce, a korzystanie z usług finansowych w internecie stało się naturalną formą interakcji z bankiem.
Zupełnie inaczej wygląda rynek bankowości mobilnej, gdzie rodzimi gracze stawiają dopiero pierwsze kroki. Na razie jest to usługa niszowa i większość instytucji z rezerwą przygląda się rozwojowi wydarzeń. Ci, którzy zdecydowali się działać, różnią się strategią zaangażowania:
„Webocentryczni” uważają, że klientom w zupełności wystarczy lekka wersja serwisu internetowego uruchamianego w mobilnej przeglądarce. Funkcjonalność witryny jest zazwyczaj okrojona w stosunku do bankowości internetowej.
„Oportuniści” przygotowują aplikacje mobilne ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI