Prezentacja: Assistance znaczy pomoc
Z Tomaszem Frączkiem, prezesem zarządu Mondial Assistance, rozmawia Bohdan Szafrański.
Czy dla klienta banku ważne są usługi assistance?
– Jako jedna z trzech największych światowych i europejskich firm assi – stance, obejmujemy naszych klientów kompleksowymi usługami i udostępniamy im wszystkie możliwe serwi – sy asystenckie. Każdemu może być potrzebna pomoc. Klient banku jeździ na wakacje, ma samochód, dom, może potrzebować wizyty lekarza. Na zlecenie Mondial Assistance, ACNielsen Polska przeprowadziła w dniach od 4 do 24 stycznia 2012 r. badanie, w jaki sposób klienci posiadający usługi finansowe postrzegają usługi assistance. Jak z nich wynika, 47 proc. badanych właściwe pojmuje ich specyfikę. Oznacza to, że świadomość klientów rośnie. Co więcej, w opinii 62 proc. mieszkańców miast dołączanie usług assistance do różnego rodzaju produktów finansowo-ubezpieczeniowych czyni je atrakcyjniejszymi. To oznacza, że jakość pakietów assistance może być elementem podnoszącym konkurencyjność oferty banku, zwłaszcza że co drugi respondent uważa, iż dołą – czenie assistance do rachunku bankowego powinno być rynkową normą.
Dlaczego warto uzupełniać produkty bankowe o pakiety asystenckie?
– Assistance nadal rzadko jest produktem samodzielnym. Zazwyczaj towarzyszy ubezpieczeniu: samochodu, mieszkania, zdrowia, a w banku posiadaniu konta czy karty. Już jakiś czas temu banki uznały, że warto swoją ofertę rozszerzyć o usługi assi – stance. Opasuje się produkty bankowe dodatkowymi usługami. Dzięki temu bank „lojalizuje” klienta. W Polsce pierwszy wielki projekt asystencki pojawił się w 2003-2004 r. Wtedy w Pekao S.A. do ROR-ów dodano pakiet usług tego typu. Po roku stało się to już standardem na rynk u. Teraz chodzi tylko o to, jak segmentować klientów, by odpowiednia usługa tra – fiła do właściwej grupy. Co innego jest atrakcyjne dla seniora, a co innego dla studenta. Ważne, by każdy otrzymał w pakiecie usługi, z których chce i może korzystać. Po drugiej stronie jest osoba gotowa zawsze do pomo – cy. Assistance powinien kojarzyć się z wszechstronną pomocą klientowi. Banki przekonały się i przekazują to swoim klientom, że usługi assistance naprawdę działają i warto mieć taki pakiet. Samochód zastępczy jest stan – dardem w usługach od wielu lat, ale pralka, lodówka czy telewizor jeszcze nie, choć jest już na rynk u i może być dostępna dla klienta banku.
Są jakieś nowości?
– Po pewnym czasie każdy produkt zarówno bankowy, jak i ubezpieczeniowo- asystencki staje się standardem. Stale kreujemy nowe usługi, ale tylk o takie, które będą interesowały duże grupy odbiorców. Przykładem jest nasza oferta dla seniorów. Bierzemy pod uwagę takie czynniki, jak: starzenie się społeczeństwa, zmieniający się styl życia ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI