Prawo adekwatne do potrzeb

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

dokument.02.250xz mec. Jerzym Bańką wiceprezesem ZBP rozmawia Karol Mórawski

Ostatnia nowelizacja prawa bankowego istotnie zmieniła regulacje dotyczące outsourcingu. Czy nowe prawo zaspokaja oczekiwania zarówno sektora bankowego, jak i jego klientów?

– Przede wszystkim te ostatnie zmiany w zakresie regulacji outsourcingu były oczekiwane od co najmniej pięciu lat. Już w momencie, gdy outsourcing pojawił się w polskim prawie bankowym, Związek Banków Polskich zdiagnozował wiele nieprecyzyjnych przepisów oraz dostrzegł oczywiste błędy ustawodawcy, mające negatywny wpływ na wykorzystywanie outsourcingu w sektorze bankowym. Z inicjatywy Związku Banków Polskich zostały bardzo szybko przygotowane propozycje zmian ustawowych, niestety proces legislacyjny był wyjątkowo długi. Natrafiliśmy na ogromne problemy przede wszystkim z uzgodnieniami dotyczącymi tego projektu w ramach prac w Ministerstwie Finansów. Usunięcie nadmiernych obowiązków natury biurokratycznej i wyeliminowanie zbędnych kosztów, zupełnie neutralnych dla bezpieczeństwa obrotu bankowego to podstawowe korzyści wynikające z nowego prawa. Przełoży się to wprost na obniżenie kosztów działalności banków, a w ślad za tym na poprawę jakości usług świadczonych klientom, przy zachowaniu jak najwyższych standardów bezpieczeństwa.

Pełny artykuł tutaj