Polskie ePłatności wchodzą do internetu. Sfinalizowały zakup firmy PayLane
Polskie ePłatności poszerzają swoją ofertę, stając się dostawcą kompleksowych usług płatniczych: zarówno w świecie on-line, jak i za pośrednictwem jednej z największych w Polsce sieci terminali naziemnych. Włączenie internetowych płatności do asortymentu PeP było możliwe dzięki finalizacji zakupu udziałów firmy PayLane, która od 2005 roku świadczy usługi związane z płatnościami internetowymi. W wyniku transakcji Polskie ePłatności zostały wyłącznym właścicielem PayLane.
PayLane jest dostawcą usług płatności internetowych
PayLane jest dostawcą usług płatności internetowych, działającym od 2005 roku na rynku polskim i zagranicznym. Oferuje usługi płatnicze on-line poprzez karty kredytowe, debetowe, polecenia przelewu i zapłaty, e-portfel, a także pay-by-link z najważniejszymi instytucjami finansowymi w kraju. Posiada ponad 300 aktywnych merchantów, a w 2017 obsłużył płatności o wartości blisko 200 mln PLN przy wzroście sprzedaży o 38%. Nie bez znaczenia jest również fakt, że PayLane umożliwia dokonywanie transakcji w walutach z całego świata i posiada status Krajowej Instytucji Płatniczej (KIP), której PeP będzie beneficjentem.
To już druga akwizycja przeprowadzona przez Polskie ePłatności na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy. W ramach systematycznie realizowanej strategii dynamicznego rozwoju firmy, w czerwcu 2017 roku spółka przejęła od Kolportera usługi płatności elektronicznych, co praktycznie podwoiło liczbę terminali płatniczych obsługiwanych przez PeP.
– Dzięki tej akwizycji, PeP staje się wszechstronnym dostawcą usług płatniczych tak off-line, jak i on-line. Chcemy być ważnym graczem na dynamicznym rynku e-commerce, w którym następuje migracja użytkowników z zakupów w sklepach fizycznych w stronę zakupów w internecie. Chcemy być graczem omni-channel – czyli we wszystkich kanałach dystrybucji, w których są aktywni nasi klienci. Oprócz terminali płatniczych będziemy im oferować także akceptację płatności internetowych – mówi Jarosław Mikos, prezes Polskich ePłatności.
Rynek płatności kartami co roku wzrasta o ok. 20 proc.
Według badań gotówka, która długo królowała na polskim rynku, jest systematycznie wypierana przez karty – rynek płatności nimi co roku wzrasta o ok. 20 proc. Z danych opublikowanych przez Gemius („E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”) wynika, że w 2017 roku aż 54 proc. Polaków dokonywało zakupów w sieci. Wszystko wskazuje na to, że płatności bezgotówkowe będą rosły w siłę, a wraz z nimi liczba korzystających z nich sklepów.
– Ta transakcja otwiera przed nami nowe perspektywy, związane z poszerzeniem asortymentu usług. Teraz będziemy mogli zaoferować naszym klientom jeszcze lepsze i szersze możliwości przy zachowaniu najwyższych standardów obsługi – dodaje Karol Zieliński, prezes PayLane.
Spółka Polskie ePłatności specjalizuje się w procesowaniu płatności bezgotówkowych i dostarczaniu innowacyjnych usług dla biznesu, zapewniając obsługę transakcji płatniczych dokonywanych za pomocą kart płatniczych oraz realizację innych usług z wykorzystaniem terminali POS. Szeroki wachlarz usług oferowanych przez Polskie ePłatności obejmuje m.in. rozliczanie transakcji kartowych, cashback, DCC – płatność w walucie karty, doładowania telefonów komórkowych pre-paid, oraz obsługę zaawansowanych programów lojalnościowych.
PayLane jest dostawcą usług płatności internetowych. Działając od 2005 roku na rynkach zagranicznych zdobyło doświadczenie, dzięki któremu teraz oferuje polskim e-sklepom usługi płatnicze na światowym poziomie. Oprócz najpopularniejszych metod płatności w internecie (takich jak karty debetowe i kredytowe, polecenia przelewu i zapłaty czy e-portfel), PayLane oferuje również wiele rozwiązań charakterystycznych dla poszczególnych regionów w całej Europie, umożliwiając dokonywanie transakcji w walutach z całego świata.
Źródło: Informacja prasowa