Polskie ePłatności przejmują Simapkę
To kolejna akwizycja wykonana przez Polskie ePłatności tym razem zrealizowana już będąc w strukturach Grupy Nexi, europejskiego lidera w obszarze płatności. W ciągu ostatnich 5 lat firma dokonała szeregu przejęć w tym m.in. operatorów płatności: NeoTu, PayUp, TopCard, dostawcy usług płatności za rachunki – Billbird, a także integratora płatności internetowych PayLane.
Wejście Simapki do Grupy PeP
Simapka dostarcza rozwiązania, pozwalające m.in. na: rejestrację kart SIM, sprzedaż doładowań GSM lub kart podarunkowych, przenoszenie numeru pomiędzy operatorami. W ostatnim czasie Spółka wprowadziła także możliwość korzystania z usług finansowych, takich jak pożyczki czy ubezpieczenia. Z aplikacji Simapka można skorzystać na wielu platformach np. przeglądarce internetowej, smartfonie, tablecie czy terminalu androidowym. Dostęp i korzystanie z Simapki jest dla klientów Spółki w pełni darmowe.
– Wejście Simapki do Grupy PeP umożliwi udostępnienie naszym klientom najnowocześniejszych technologii oraz jeszcze szerszej palety usług na terminalu androidowym, co pozwoli na dywersyfikację źródeł ich przychodów. Nabycie Simapki jest silnym sygnałem kierunku rozwoju PeP. Stawiamy na kompleksowoś rozwiązań w oparciu o dopasowane do potrzeb klientów usługi dodane. Chcemy zbudować ekosystem, w którym płatność będzie tylko jednym z wielu elementów – mówi Monika Gaszewska, Wiceprezes Zarządu ds. Fuzji i Przejęć w Grupie Polskie ePłatności.
Czytaj także: Fundusz H&F ma zgodę UOKiK na przejęcie Centrum Rozliczeń Polskie ePłatności >>>
– Dołączenie naszej spółki do Grupy PeP otwiera przed Simapka wiele możliwości, dynamicznie zwiększa dostępność oferowanych przez nas usług nowej grupie klientów, wyzwala w nas potencjał do kreowania nowych usług możliwych do wdrożenia w technologii androidowej a naszym dotychczasowym klientom pozwala na skorzystanie z usług lidera usług płatniczych – komentuje Rafał Rasmus, Prezes Zarządu Team4U Sp. z o.o. właściciela aplikacji Simapka.
– Grupa PeP odnotowuje najszybsze tempo wzrostu w segmencie dostawców rozwiązań płatniczych w Polsce. W tym roku przekroczyliśmy pułap 200 tys. terminali. Naszą aspiracją jest bycie dostawcą pierwszego wyboru w zakresie płatności w Polsce. – dodaje Maciej Nowosielski, Prezes Zarządu Grupy Polskie ePłatności.
Czytaj także: Polskie ePłatności przejęły dostawcę terminali i usług płatniczych TopCard >>>
Przedstawiciele PeP informują, że rozwój oparty o akwizycje idzie w parze z bardzo dynamicznym wzrostem organicznym. Firma chwali się tym, że w ciągu ostatnich kilku lat skala jej działalności wzrosła kilkukrotnie, co pozwoliło PeP znaleźć się w pierwszej trójce największych operatów płatności pod względem ilości terminali. Z raportu NBP wynika, że w ubiegłym roku w Polsce przybyło blisko 100 tys. terminali płatniczych, z czego przeszło 30 tys. stanowiły urządzenia PeP. Był to najwyższy przyrost roczny terminali (zarówno w wartościach bezwzględnych, jak i procentowych) wśród największych graczy na polskim rynku.