Polskie ePłatności przejmują płatniczą część biznesu Kolportera
Ale w grę wchodzi nie tylko sama akceptacja kart. Do biznesu włączone zostaną też płatności za rachunki, sprzedaż doładowań elektronicznych telefonii komórkowej i innych doładowań typu Paysafecard, gier oraz biletów elektronicznych.
Spółka podaje, że finalne zawarcie transakcji uzależnione jest od spełnienia szeregu warunków zawieszających, w tym m.in. uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Tak jak zapowiadaliśmy, chcemy umocnić naszą pozycję jako lidera innowacyjności oraz polskiego acquirera na rynku finansowo-technologicznym, który nasycony jest zagranicznym kapitałem. Planowana transakcja wpisuje się w założone cele, które konsekwentnie realizujemy. Tym bardziej, że przejmowany biznes kartowy również wywodzi się z rodzimego rynku – komentuje Janusz Diemko, Prezes Zarządu PeP.
Polskie ePłatności to jeden z pięciu największych operatorów płatności elektronicznych w Polsce, działający od 2010 r. Firma specjalizuje się w procesowaniu płatności bezgotówkowych i dostarczaniu innowacyjnych usług dla biznesu. Kompleksowa oferta Polskich ePłatności obejmuje m.in. rozliczanie transakcji kartowych, Cashback, DCC – płatność w walucie karty, doładowania telefonów komórkowych pre-paid oraz obsługę zaawansowanych programów lojalnościowych.
Kolporter jest z kolei największym dystrybutorem prasy w Polsce. Oferuje obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka jest właścicielem sieci około 1000 saloników prasowych. Departament Usług Elektronicznych jest jednym z trzech działów biznesowych Kolportera, obok Departamentu Dystrybucji Prasy i Departamentu Sieci Własnej.
Leszek Sadkowski