Polski ekspert w Google
Marcin Zaremba, Head of Product w PizzaPortal.pl, został pierwszym w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej ekspertem produktowym Google. Otrzymując tytuł Product Strategy Expert, Zaremba dołączył tym samym do sieci mentorów Google na całym świecie.
Eksperci Google, czyli Google Developer Experts to globalna sieć doświadczonych programistów, a od niedawna również specjalistów produktowych, marketingowych, UX oraz projektantów. Grono profesjonalistów aktywnie wspiera firmy i startupy tworzące oraz rozwijające projekty web i mobile.
Polski ekspert w Google
Marcin Zaremba, od czerwca 2015 roku zajmuje w PizzaPortal.pl stanowisko Head of Product, a do jego obowiązków należy strategiczny rozwój produktów portalu. Obejmują one zarówno rozwój dotychczasowych kanałów sprzedaży (web, mobile web, aplikacje mobilne), jak i poszukiwanie nowych rozwiązań wpisujących się w strategię firmy. W lutym 2016 roku Zaremba otrzymał, jako pierwszy w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, tytuł Google Product Strategy Expert.
To dla mnie ogromny zaszczyt i cieszę, że pracując właśnie w PizzaPortal.pl zostałem wyróżniony przez zespół Google. Jest mi bardzo miło, tym bardziej, że mój wkład w rozwój produktu jest również doceniany przez samych użytkowników. Nasza aplikacja mobilna została uznana przez czytelników magazynu Mobility za najlepszą aplikację mobilną B2C 2015 roku – mówi Marcin Zaremba.
Proces selekcji ekspertów
Udział w programie mentorów Google daje swoim członkom dostęp do cennego know-how oraz jest doskonałym miejscem do nawiązania kontaktu i dzielenia się doświadczeniem z innymi ekspertami. Jednak, aby zakwalifikować się do sieci ekspertów Google należy przejść nie tylko rygorystyczny proces ewaluacji, ale również być nominowanym przez pracownika lub partnera Google, a następnie zostać zatwierdzonym przez zespół Google Developers. Ocena przyszłego eksperta opiera się przede wszystkim na jego wkładzie w reprezentowaną dziedzinę. Zaremba oprócz licznych sukcesów zawodowych, jest również autorem pierwszej polskiej książki o zarządzaniu produktami mobilnymi pt. Mobile dla Menedżerów, która została wydana w maju 2014 roku.
Ewa Skalniak