Polska Izba Ubezpieczeń nominowana do European Excellence Awards 2018
Celem kampanii #dziękiubezpieczeniom była zmiana postrzegania branży ubezpieczeniowej i uwypuklenie wpływu ubezpieczycieli na człowieka, firmy i gospodarkę Polski. Jak wynikało z badań reputacji przeprowadzonych na zlecenie PIU, branża jest darzona zaufaniem porównywalnym do szkolnictwa, policji czy służby zdrowia, ale przeszkodą w budowie wizerunku jest pasywność w komunikacji.
– Dlatego chcieliśmy złamać wizerunkowe schematy i pokazać, ile w nasze codzienne życie wnoszą ubezpieczenia – mówi Marcin Tarczyński, menedżer ds. komunikacji i analiz Polskiej Izby Ubezpieczeń.
Wielokanałowa komunikacja
W ramach kampanii #dziękiubezpieczeniom, powstał raport „Jak ubezpieczenia zmieniają Polskę i Polaków”, opisujący wpływ ubezpieczycieli na otoczenie. PIU stworzyła też blog ekspercki i konsumencki, a także grupę ubezpieczeniowe know-how na Facebooku. Wielokanałowa komunikacja zaowocowała szerokim zainteresowaniem mediów i przyniosła łącznie 2,5 tys. publikacji na temat raportu, a komunikacja na Facebooku dotarła do niemal 244 tys. użytkowników, w tym bardzo istotnej grupy – 36 tys. dystrybutorów ubezpieczeń.
Nagrody European Excellence Awards przyznawane przez „Communication Director Magazine” stanowią wyróżnienie wyjątkowych i profesjonalnych osiągnięć w dziedzinie komunikacji oraz public relations. Zwycięzcy konkursu w poszczególnych kategoriach zostaną ogłoszeni podczas uroczystej gali, która odbędzie się 6 grudnia w Dublinie.
Źródło: PIU