Polacy na podium w międzynarodowym konkursie na G20

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

141113.bio.rangers.400xGrupa czterech polskich studentów wspierana przez Fundację Kronenberga przy
Citi Handlowy, zajęła drugie miejsce w G20 Global Business Challenge, w którym wzięło udział 150 zespołów z całego świata. Dzięki wyróżnieniu zespół Bio Rangers zdobył 15 tysięcy dolarów na realizację swojego projektu, który ma na celu rozwiązanie problemu braku wody pitnej na świecie.

– Możemy być bardzo dumni z polskiego zespołu. Ich wyróżnienie jest nie tylko dowodem na to, że przedstawili innowacyjny projekt, ale również udowodnili, że potrafią obronić go w warunkach biznesowych. Jestem przekonana, że sukces międzynarodowy i przedstawienie projektu w światowych mediach przełoży się na duże zainteresowanie Water Hubem i jeszcze nie raz usłyszymy o jego twórcach – mówi Iwona Dudzińska, członek zarządu Citi Handlowy.

Finał konkursu G20 Global Business Challenge odbył się w Brisbane w Australii podczas listopadowego globalnego szczytu państw G20. Celem konkursu było stworzenie innowacyjnego projektu technologicznego służącego rozwiązaniu globalnego problemu braku wody na świecie. Laureaci konkursu poza nagrodami finansowymi otrzymali możliwość promocji swoich projektów w specjalnie przygotowanych książkach na szczyt przedstawicieli 20 najbardziej rozwiniętych gospodarczo krajów świata.

– To niesamowite miejsce, które łączy pasję ludzi zajmujących się rozwiązywaniem jednych
z najbardziej dotkliwych problemów dzisiejszego świata z możliwością osobistego spotkania z osobami, które realnie wpływają na otaczającą nas rzeczywistość. Nasz sukces nie byłby możliwy bez wielu ludzi, którzy pomagali nam zarówno w Polsce, jak i na miejsce podczas konkursu. Zrobimy wszystko, żeby projekt Water Hub wszedł w życie. – dodaje Bartłomiej Głowacki, lider polskiej grupy Bio Rangers.

Finaliści konkursu przeszli 3 etapowy proces wyboru najlepszego projektu. Pierwszym z nich było przygotowanie w ciągu 2 dni biznesplanu w formie prezentacji. Następnie przygotowane materiały były prezentowane przed jury konkursu, które na koniec miało do dyspozycji 30 min. na sesję pytań do przedstawionych projektów. Polski zespół zgłosił projekt Water Hub bazujący na interaktywnym kiosku, posiadającym wbudowane filtry, które oczyszczają wodę z najmniejszych nawet drobnoustrojów. Projekt polskich studentów zasilany jest energią słoneczną i poza filtrami posiada również łącza internetowe, stacje do ładowania telefonów czy urządzenia chłodzące, niezbędne do przechowywania leków oraz ekrany LED.

Źródło: Citi Handlowy

SzostyAkapitIKolejne