Polacy chętniej korzystają z porad prawnych
Z danych D.A.S. wynika, że w 2008 roku liczba porad prawnych udzielanych w ramach wykupionego ubezpieczenia ochrony prawnej, wynosiła niecałe 9 tysięcy. Rok później było to niewiele ponad 11 tysięcy, a w 2010 r. już 16 tysięcy.
Z kolei pierwsze półrocze br. przyniosło dziesięcioprocentowy wzrost liczby udzielonych porad prawnych w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Ważne jest to, by po poradę do prawnika zgłaszać się na jak najwcześniejszym etapie sprawy. „Klient oczywiście ma prawo dochodzić swoich roszczeń sam. Tyle, że zwykle kończy się to tak, jak samodzielne próby leczenia.” – mówi Krzysztof Boszko, sekretarz Naczelnej Rady Adwokackiej.
W czerwcu 2011 roku D.A.S. zrealizował badanie serwisu i jakości porad prawnych, które firma zapewnia swoim klientom w ramach ubezpieczenia. „Prawie 3/4 klientów uznało otrzymaną poradę za przydatną, a 82 proc. respondentów przyznało, że dzięki informacjom uzyskanym od prawnika wie, jakie kroki należy dalej podjąć w omawianej sprawie.” – podaje Mariusz Olszewski, prezes D.A.S.
Źródło: PIU