Płatności PayByNet na platformie BlueVendo

paybynet.01.400x65Touroperatorzy, którzy korzystają z platformy rezerwacyjnej BlueVendo, mogą teraz za jej pośrednictwem łatwiej zarządzać sprzedażą swoich ofert przez Internet. Usprawnienie procesów możliwe jest dzięki integracji z płatnościami PayByNet - autorskim systemem bezpośrednich i gwarantowanych płatności internetowych Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A. Wdrożony na platformie BlueVendo system PayByNet pozwala m.in. na uruchomienie automatycznego księgowania z wykorzystaniem możliwości wirtualnych rachunków mass-collect. Z takiego rozwiązania korzysta już Exim Tours.

PayByNet to unikalny system płatności internetowych, który pozwala na bezpośrednie przesyłanie pieniędzy pomiędzy klientem a touroperatorem. Usługa ta umożliwia błyskawiczną i gwarantowaną realizację płatności online, przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dokonana płatność jest nieodwoływalna, a przekazana do touroperatora w trybie ‘live’ informacja jest równoważna z gwarancją wpłaty. Dzięki takiemu rozwiązaniu sprzedawca towaru lub usługi może natychmiast przystąpić do realizacji zamówienia, bez oczekiwania na fizyczne wpłynięcie środków na konto.

– Środki w usłudze PayByNet trafiają do odbiorcy w schemacie jedna płatność – jeden przelew, co w połączeniu z brakiem pomniejszania wpłaty o wartość prowizji, ułatwia księgowanie po stronie sprzedawcy – wyjaśnia Artur Wojtczuk, dyrektor odpowiedzialny za rozwój PayByNet w KIR S.A. – Dodatkowo, usługa PayByNet jest jedyną usługą płatności internetowych w Polsce, która ze względu na swój schemat dzialania, jest w stanie obsługiwać i współpracować z systememami płatności masowych tzw.  mass-collect,  pozwalającymi na pełną automatykę procesów księgowych. Dzięki takiemu połączeniu dużo łatwiej zarządzać płatnościami, a tym samym można zoptymalizować koszty księgowe – dodaje A. Wojtczuk.

– Korzystamy z systemu rezerwacyjnego BlueVendo, a do obsługi ruchu w rezerwacjach i sprzedaży ofert wykorzystujemy system mass-collect. W momencie dokonywania rezerwacji każdemu klientowi przypisywany jest indywidualny numer wirtualnego rachunku bankowego dla realizowanego zamówienia. Pomaga to w identyfikacji osoby i transakcji – mówi Tomáŝ Husar, dyrektor zarządzający w Exim Tours.

– Od niedawna udstępniamy naszym klientom system PayByNet. Dzięki niemu całość transakcji, łącznie z rozksięgowaniem przebiega w pełni automatycznie, co zmniejsza koszty, ułatwia pracę i zwiększa efektywność. Płatności są od razu kierowane na indywidualne, wirtualne konto bankowe klienta. Ma to szczególne znaczenie przy płaceniu np. za wczasy last minute, a także w sytuacji reklamacji. Dzięki PayByNet otrzymujemy informacje o płatności w chwili jej dokonywania i mamy gwarancję wpływu środków na konto nawet tego samego dnia – dodaje T. Husar.

BlueVendo to profesjonalne oprogramowanie back-office dla touroperatorów, które pozwala na efektywną obsługę rezerwacji i ułatwia prowadzenie rozliczeń z agentami i kontrahentami. Z platformy korzysta już ok. 50 organizatorów oraz 4,5 tysiąca pośredników turystycznych. Firma zapewnia dostęp do PayByNet, bez konieczności dokonywania inwestycji i zmian informatycznych po stronie klientów.

– Od kliku lat rozwijamy oprogramowanie back-office dla organizatorów podróży z Polski i z Niemiec. System płatności PayByNet jest świetnym rozwiązaniem, szczególnie dla rezerwacji typu „last minute”, ponieważ umożliwia automatyczne potwierdzanie rezerwacji natychmiast po dokonaniu płatności przez klienta. Co ważne, rozwiązanie od strony touroperatora jest proste w obsłudze księgowej. Wpłata dokonywana jest bezpośrednio przez klienta w systemie mass-collect, w kwocie niepomniejszonej o prowizję. Umożliwia to jednoznaczne identyfikowanie płatności – zapewnia Artur Kusak, dyrektor zarządzający w BlueVendo.
– Dzięki zintegrowaniu BlueVendo z PayByNet, organizatorzy podróży mogą teraz znacznie zautomatyzować proces obsługi rezerwacji i sprzedaży – dodaje A. Kusak.

Źródło: PayByNet