PKO BP ostrzega przed fałszywymi e-mailami. Jak nie dać się okraść?

PKO BP ostrzega przed fałszywymi e-mailami. Jak nie dać się okraść?
Fot. Pixabay.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
PKO Bank Polski ostrzega swoich klientów przed fałszywymi e-mailami rozsyłanymi przez cyberprzestępców. Pod pozorem blokady przelewów i konieczności "weryfikacji tożsamości" proszą o kliknięcie w fałszywy link i podanie poufnych danych.

#PKOBP: pod pozorem blokady przelewów i konieczności „weryfikacji tożsamości” #cyberprzestępcy proszą o kliknięcie w fałszywy link i podanie poufnych danych @PKOBP

Kliknięcie w linka kieruje do fałszywej strony, na której znajduje się prośba o podanie danych wrażliwych.

– Przypominamy, że bank nigdy nie prosi podanie tego rodzaju danych przy logowaniu oraz nigdy nie rozsyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego. Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa – informuje na stronie internetowej PKO BP.

Podstawowe zasady bezpieczeństwa

Bank przypomina również najważniejsze zasady bezpieczeństwa.

1. Zachowaj ostrożność i ograniczonego zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku – nie odpowiadaj na nie i nie ujawniaj swoich danych.

2. Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!

3. Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej.

4. Pamiętaj, że podczas logowania do serwisu ani bezpośrednio po zalogowaniu do niego nie jest wymagane podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego.

5. Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).

– W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora) – podsumowuje w komunikacie bank.

Źródło: PKO BP