PKO BP: nowy model obsługi przedsiębiorstw. Co bank oferuje klientom?

PKO BP: nowy model obsługi przedsiębiorstw. Co bank oferuje klientom?
PKO Bank Polski - Logo (źródło: PKO BP S.A.)
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
PKO Bank Polski wdrożył - w ramach Centrum Bankowości Przedsiębiorstw - nowy model obsługi klientów firmowych o przychodach rocznych od 5 do 30 mln zł. Centrum zapewnia sieć mobilnych doradców bankowych oraz merytoryczne wsparcie ekspertów z zakresu leasingu, faktoringu, produktów skarbowych czy trade finance, podał bank.

#PKOBP zapewnia sieć mobilnych doradców bankowych oraz merytoryczne wsparcie ekspertów z zakresu leasingu, faktoringu, produktów skarbowych czy trade finance @PKOBP

„Główny cel, który sobie postawiliśmy tworząc nową linię biznesową i model obsługi, to być jak najbliżej klienta. Wybrana grupa to klienci o szczególnych potrzebach, którym oferujemy dostęp do pełnej gamy produktów grupy kapitałowej PKO w skondensowanej formie. Naszym celem jest m.in. aktywne wspieranie polskich przedsiębiorców na ich drodze do zwiększania skali działania, co w konsekwencji może prowadzić do ekspansji zagranicznej” – powiedział wiceprezes PKO Banku Polskiego Rafał Antczak, cytowany w komunikacie.

„Stworzyliśmy też optymalne rozwiązania dla pracy doradców: dopasowane portfele klientów, rozproszoną mobilną sieć sprzedaży i odpowiednie wyposażenie. Rozmowy z klientami i ich pozytywne reakcje są dowodem na to, że nowa jednostka to optymalne środowisko do rozwoju firmy”- dodał.

Wdrożenie nowego modelu obsługi przedsiębiorstw w PKO BP poprzedzone było półrocznym pilotażem. Priorytetem Centrum było uproszczenie procesów obsługi przedsiębiorstw oraz dostarczenie dopasowanej oferty.

Sieć mobilnych doradców bankowych

„Centrum Bankowości Przedsiębiorstw zapewnia dedykowaną sieć mobilnych doradców bankowych oraz merytoryczne wsparcie ekspertów z zakresu leasingu, faktoringu, produktów skarbowych czy trade finance. W ramach nowego modelu obsługi wprowadzony został również duet doradcy i analityka kredytowego, którzy współpracują z klientem. Rozwiązanie to zdecydowanie przyspiesza proces kredytowy, co pozwala budować długoterminowe relacje biznesowe”- podano także.

Klienci segmentu bankowości przedsiębiorstw mają do dyspozycji m.in. PKO Rachunek dla Biznesu, aplikację iPKO Biznes – platformę transakcyjno-rozliczeniową, umożliwiająca zdalną obsługę konta oraz dostęp do informacji niezbędnych do właściwego zarządzania finansami przedsiębiorstwa, a także możliwość finansowania w postaci kredytów inwestycyjnych i obrotowych. Grupa zapewnia także inne możliwości finansowania – pełną gamę leasingu oraz faktoring. Od marca br. w ofercie dla firm dostępna jest również nowa gwarancja Banku Gospodarstwa Krajowego – FG POIR, która daje możliwość bezpłatnego zabezpieczenia udzielanych przez bank kredytów. To kolejna forma zabezpieczenia BGK – obok gwarancji w ramach programów PLD de minimis i PLG COSME – dostępna w ofercie banku.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 296,91 mld zł na koniec 2017 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.

Źródło: ISBnews