PKO BP: nowa karta debetowa dla dzieci poniżej 13. roku życia
W PKO Banku Polskim dzieci poniżej 13. roku życia mogą już od kilku lat w ramach PKO Junior uczyć się w praktyce, pod okiem rodziców, zarządzania swoim budżetem czy korzystania z podstawowych narzędzi bankowych. Jednym z elementów tej oferty edukacyjnej są karty płatnicze – dotychczas były dostępne w formie niespersonalizowanych kart przedpłaconych, a od dziś w postaci karty plastikowej z nazwiskiem dziecka lub naklejki zbliżeniowej. Umożliwiają one dokonywanie płatności w sklepach, w tym także zbliżeniowych, płatności w internecie oraz wypłat gotówki z bankomatów (tylko karty plastikowe).
– Kompleksowa oferta PKO Junior dla dzieci to nie tylko najlepsza możliwa praktyczna edukacja finansowa, ale także silne wsparcie obrotu bezgotówkowego w Polsce. Dotychczas nasi najmłodsi klienci używali swoich kart PKO Junior najczęściej do płacenia w sklepach. Ta rosnąca dzięki PKO Junior świadomość ekonomiczna najmłodszego pokolenia Polaków jest bezcenna – podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
Karta wydawana na wniosek rodzica
Karta debetowa PKO Junior wydawana jest na wniosek rodzica (który musi posiadać dowolny ROR w PKO Banku Polskim) i jest przypisana do specjalnego rachunku karty. Dziecko, używając karty, korzysta ze środków, którymi został wcześniej zasilony rachunek karty. Zasilenia można dokonać w serwisie iPKO w Aplikacji rodzica, w aplikacji IKO, we wpłatomacie, przelewem z dowolnego banku, a także wpłatą gotówkową na rachunek karty w placówce PKO Banku Polskiego.
Karty plastikowe PKO Junior oraz naklejki są wydawane na 2 lata i automatycznie wznawiane do ukończenia przez dziecko 13 lat. Zarządza nią rodzic, który w serwisie transakcyjnym iPKO, aplikacji mobilnej IKO, poprzez call center może kartę aktywować, zasilić, zastrzec, nadać lub zmienić PIN, zmienić limity czy sprawdzić historię transakcji. Dziecko w serwisie internetowym PKO Junior może mieć też udostępnioną informację o stanie środków na koncie karty.
PKO Bank Polski od lat intensywnie rozwija swoją ofertę dla młodych klientów, oferując im nowoczesną bankowość z wielokanałowym i niezawodnym dostępem, innowacyjne rozwiązania, bezpieczeństwo, ale także szeroki kontekst edukacyjny. Dzięki tym działaniom bank prowadził na koniec 2. kwartału 2018 r. ponad 1,3 mln kont dla osób do 26. roku życia.
Źródło: PKO BP