PKO BP na podium największego w Europie konkursu dla branży contact center i obsługi klienta

PKO BP na podium największego w Europie konkursu dla branży contact center i obsługi klienta
Fot. stock.adobe.com/Tomasz Warszewski
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
PKO Bank Polski zajął trzecie miejsce w kategorii Best Crisis Management Approach w konkursie European Contact Center & Customer Service Awards. Jury doceniło polsko-ukraińską współpracę, której efektem było m.in. rozbudowanie zespołu ukraińskojęzycznych konsultantów w Contact Center banku.

– Jesteśmy dumni z tego, co udało się nam wspólnie osiągnąć. Z tego jak wzajemnie sobie pomagaliśmy, uczyliśmy się od siebie i radziliśmy sobie z kryzysem. Dziękuję wszystkim koleżankom i kolegom, zaangażowanym w ten projekt. Tym, którzy uczestniczyli w jego realizacji, jak i tym, którzy nam wówczas zaufali. Wspólne przeżycia łączą, dziś jesteśmy mocnym, zjednoczonym zespołem. Miło, że efekty naszej wspólnej pracy zostały docenione na arenie międzynarodowej – mówi Agnieszka Wrońska, dyrektor Pionu Transformacji Usług w PKO Banku Polskim.

– Nagroda ECCCSA to najbardziej prestiżowe wyróżnienie na europejskim rynku Contact Center. Ma dla nas szczególne znaczenie, ponieważ jest symbolem tego, jaką siłę okazaliśmy w obliczu niezwykłych trudności. Cały nasz zespół wykazał się determinacją w działaniu, byliśmy skupieni na niesieniu pomocy pracownikom i klientom. Nagroda to zwieńczenie tych wszystkich działań i potwierdzenie, że pracuję z najlepszym zespołem – dodaje Marek Dźwigaj, dyrektor Biura Sprzedaży i Obsługi Contact Center w PKO Banku Polskim.

Obywatele Ukrainy to duża grupa klientów PKO BP

Contact Center banku od lat zapewnia im profesjonalną obsługę w ich ojczystym języku. Ukraińskojęzyczni konsultanci na co dzień pomagają klientom obsługiwać serwis internetowy iPKO i aplikację mobilną IKO oraz odpowiadają na pytania o produkty i usługi. Skuteczna, codzienna pomoc i zaangażowanie w obsługę klientów z Ukrainy sprawiły, że zapotrzebowanie na konsultantów mówiących po ukraińsku stopniowo rosło. Jednak po agresji Rosji na Ukrainę, wzrost ruchu telefonicznego na linii ukraińskiej w Contact Center banku wzrósł o kilkaset procent.

PKO Bank Polski od pierwszych chwil agresji Rosji na Ukrainę włączył się w działania pomocowe udzielając wielowymiarowego wsparcia uchodźcom wojennym. Pracownicy banku organizowali zbiórki rzeczowe, zapewniali transport i zakwaterowanie. Contact Center rozpoczęło rekrutację kolejnych pracowników mówiących po ukraińsku. Już w marcu pierwsza grupa przyszłych konsultantów rozpoczęła szkolenie. W sumie w Contact Center pracę znalazło ponad 40 osób z Ukrainy.

Więcej o pomocy polskich banków dla Ukrainy >>>

ECCCSA to największy w Europie konkurs dla branży contact center i obsługi klienta. Celem inicjatywy jest popularyzowanie najwyższych standardów obsługi klienta. PKO Bank Polski już cztery razy z rzędu był w finale tego konkursu.

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP